Tento vysoce účinný agregát bude mít objem 0,9 l. S přeplňováním však nabídne výkon zatím odhadovaný mezi 65 až 80 kW s točivým momentem 112 N.m. Motor by měl být o 20 % ekonomičtější než současná čtyřválcová dvanáctistovka, která v kombinovaném provozu spotřebuje 5,6 l na 100 km.

Zásadní výhodou motoru bude jeho velikost a tedy i lehkost. U tak malého automobilu, jako bude nový Fiat se malý, ale výkonný motor postará jistě o dobrý zážitek z jízdy. Vysoká účinnost však pravděpodobně nebude daná pouze přeplňováním, ale bude muset být podpořena i dalšími technologiemi, jako jsou natáčecí lopatky turba či přímý vstřik benzínu.

Nový Fiat 500 bude svojí platformu sdílet s novým Fordem Ka, takže se do ní zahrne pravděpodobně i nový agregát. Popisovaná jedenáctistovka však nebude jediným přeplňovaným motorem pod kapotami obou modelů. U dražších verzí si budou moci zákazníci připlatit za čtyřválec 1,4 l, jehož parametry zatím ještě nejsou známy. U Fiatu 500 se navíc spekuluje o nasazení modelu SUV s pohonem 4 x 4. Ten by se ale měl objevit až v roce 2009.