K říjnovému nárůstu přispěla skutečnost, že většina evropských zemí měla o jeden pracovní den více než před rokem. "Letošní výsledek, ačkoli byl po celém regionu pozitivně ovlivněn jedním pracovním dnem navíc ve srovnání s říjnem 2005, je známkou oživení po čtyřech měsících poklesu za sebou," uvedl svaz. Poptávku po nových automobilech v některých zemích v poslední době zmírnily vysoké ceny pohonných hmot a stoupající úrokové sazby.

V silném růstu v říjnu pokračovaly italská společnost Fiat a japonské automobilky. Fiat zvýšil prodej o 16 procent na 92 704 vozů a prodej největší japonské automobilky Toyota stoupl o 15,3 procenta na 69 231 vozů. Nissan zvýšil prodej o 16,1 % a Honda o 13,9 %.

Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen, jehož součástí je rovněž česká Škoda Auto, zvýšil prodej o čtyři procenta na 255 569 vozů. Evropský prodej největší jihokorejské automobilky Hyundai, která chystá výstavbu závodu v České republice, však klesl o 13,5 procenta na 21 208 vozů.

 Údaje zahrnují členské státy Evropské unie bez Malty a Kypru a také Norsko, Švýcarsko a Island. V nových členských zemích EU se prodej podle těchto údajů v říjnu zvýšil o 12,7 % na 62 679 vozů a v deseti měsících roku stoupl o 0,7 % na 608 417 vozů.