Prémiovou skupinu by tvořily Audi, Bentley, Bugatti a Lamborghini; skupinu masového obratu pak Volkswagen, Seat a Škoda.

V další fázi Winterkorn údajně chce opět vytvořit funkci šéfa vývoje, který by byl odpovědný za všechny značky. Zabránilo by se například tomu, aby každá značka konstruovala vlastní motory.

Mluví se také o možném šéfovi výroby a provozu. Tím by rád Winterkorn ukončil souběžné a protichůdné aktivity v jednotlivých značkách.

Skupina VW je dosud rozdělena na dvě části, což prosadil odcházející šéf Bernd Pischetsrieder již před svým nástupem do funkce v dubnu 2002. Rozdělení mělo zamezit překrývání značek s podobným technickým vybavením. Od ledna 2002 tak jsou vozy Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti sdruženy do skupiny "klasických" značek a Audi, Seat a Lamborghini do "sportovní" skupiny. Skupiny vedou VW a Audi, které jsou odpovědné za výsledky.

Překvapivá výměna ve vedení VW byla oznámena minulý týden. [celá zpráva] Martin Winterkorn z Audi od nového roku nahradí dosavadního generálního ředitele Bernda Pischetsriedera, ačkoli tomu na jaře byla exkluzivně prodloužena smlouva do roku 2012. O důvodu se zatím jen spekuluje, oficiálně se Pischetsrieder nevyjádřil.