Prvnímu modelu pulzuje v útrobách desetiválec o zdvihovém objemu 5733 cm 3 a výkonu 450 kW s točivým momentem 590 Nm. Nejenže dosahuje úctyhodné rychlosti 330 km/h, ale famózní je i zrychlení: z 0 na 100 km/h za 3,9 s, z 0 na 160 km/h za 6,9 s a z 0 na 200 km/h za 9,9 s! Produkce tohoto dvoumístného vozu bude zahájena v září a je omezena 1500kusovou sérií. Cena každého z těchto aut se podle požadavků zájemců na výbavu pohybuje od 15 do 18 miliónů korun.

Ale rovněž auto pro volný čas Porsche Cayenne v cenách od 2 227 000 do 3 655 000 Kč je výjimečné. Svou dynamikou nezapře klasické sporťáky stuttgartské automobilky, a přitom nabídne pohodlné cestování i po nezpevněných vozovkách. V provedení Turbo s benzínovým osmiválcem 4511 cm 3 (331 kW, 620 Nm) se dostane z klidu na stovku za 5,6 s a rychloměr se může vyšplhat až k hranici 266 km/h. U slabší verze S s osmiválcem 3387 cm 3 (250 kW, 420 Nm) se jedná o hodnoty 7,3 s a 244 km/h, v obou případech za asistence šestistupňové manuální převodovky. U modelu S je možnou alternativou šestistupňový samočinný Tiptronic, s kterým se hodnoty zhoršují jen nepatrně: na 7,2 s a 242 km/h.

Jakou šanci mají tato auta na našem trhu? Ředitel společnosti Porsche Inter Auto CZ Jiří Kulhan mi k tomu řekl: "Na uvedené gétéčko už máme jednu objednávku, kterou vyřídíme na přelomu roku. Ale registrujeme další tři vážné zájemce. Pokud jde o Cayenne, tak v provedení Turbo jsme vyprodáni. Další objednávky už přijímáme na začátek příštího roku. U modelu S je možnost dodání ještě v říjnu."

Ředitel Kulhan dále uvedl, že modelů Cayenne se u nás letos prodá 30 až 35 kusů. Ze statistik vyplývá, že právě k této řadě se posouvá pozornost zájemců o automobily značky Porsche. Ve sportovních segmentech bude prodej letos představovat zhruba 20 kusů.

Dovozce zároveň zaznamenává poměrně velké skoky v odbytu. Zatímco v polovině 90. let představoval zhruba desítku aut, loni už téměř třicítku a letos je podle J. Kulhana reálné prodat 50 až 55 kusů.