U značky Ssangyong jsme si již zvykli na dost netradičně pojatý design. Už model Kyron představil několik zvláštních designérských prvků, když se snažil připodobnit k středověkému rytíři [celá zpráva].

Actyon tyto snahy nemá, ale na vzhled si bude muset zákazník celkem dlouho zvykat. Tvar vozu kombinuje prvky SUV a kupé, takže se zde setkáme s mohutností, ale i s rychle se svažující střechou, která však neomezuje prostor nad hlavou na zadních sedadlech.

Pro český trh bude největší slabinou asi patrně zavazadlový prostor. Podle údajů výrobce čítá 321 l v základním uspořádání, ale jeho nakládací hrana je ve výšce pasu, cože je i na silné chlapy dost vysoko.

Technika je stejná jako u kyronu a rextonu. Za netradiční přední maskou pracuje vznětový řadový čtyřválec o objemu 2,0 l, jehož původ lze vystopovat až k německé značce Mercedes-Benz. Výkon i díky variabilnímu nastavení lopatek turbodmychadla vrcholí na 104 kW při 4000 ot./min a točivý moment 310 N.m je k dispozici již v 1900 ot./min.

Základ teréňáku

Jelikož je Actyon terénní vůz, dostal tuhý rám, tuhou zadní nápravu a přiřaditelný pohon všech kol. Ten disponuje dokonce i redukcí.

Vůz může být vybaven buď pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou nebo čtyřstupňovým automatem. V prvním případě je maximální rychlost 166 km/h a kombinovaná spotřeba paliva 7,8 l na 100 km, ve druhém pak 160 km/h a 8,3 l na 100 km.

Základ pod 700 000 Kč

Cena actyonu začíná na 669 980 Kč, kde v základní výbavě najdeme dva airbagy, klimatizaci, centrální zamykání, ABS, brzdový asistent, elektrické ovládání oken a jiné. Výbava vyšší Comfort MT pak stojí 749 980 Kč, ale výbava je kompletní. Zahrnuje i automatickou regulaci rychlosti při jízdě z kopce (HDC), stabilizační systém (ESP), parkovací asistent, automatická klimatizace apod. Za automat se pak připlácí dalších 40 000 Kč. V nabídce je i verze N1 s možností odpočtu DPH.