U nás se začne čtyřdveřový sedan prodávat od půlky července, kdy by se na trh mělo dostat prvních sto vozů. Do konce roku počítá dovozce - Společnost LUM-ORIS - s odbytem dalších 400 aut. Ta se mají k zákazníkům dostat prostřednictvím 22 vlastních dealerů. Solenza bude nabízena ve čtyřech úrovních výbavy s označením Prima, Comfort, Rapsodie a Scala a v cenách od 193 000 do 245 000 Kč.

V Dacii Solenza se poprvé objevuje jako prvek nové identity značky například nový trojrozměrný chromovaný znak, který je umístěn ve středu mřížky chladiče. Maska i tvarování kapoty se nesou ve znamení písmene V, což má vozu dodat dynamičtější výraz. Toto řešení se však objevuje i v zadní části karosérie. Interiéru dominuje výrazná, zaoblená jednoduchá palubní deska s přístroji s bílými stupnicemi na modrém podkladu. Zavazadlový prostor je nadprůměrný - jeho základní objem představuje 370 l. Solenza je dlouhá 4083, široká 1664 a vysoká 1379 mm při rozvoru 2476 mm.

Skutečnost, že se automobilka Dacia dostala pod křídla Renaultu, se v tomto modelu odráží především v použití osvědčené mechaniky této francouzské automobilky. Pod kapotou je například spolehlivý, hospodárný a pro své kvality ceněný benzínový čtyřválec s vícebodovým vstřikováním paliva o objemu 1,4 l a výkonu 55 kW.

Síla motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím pětistupňové převodovky JH3, která se používá v nových modelech Renault Laguna II a Mégane II. V této konfiguraci pohonná jednotka propůjčuje Solenze zrychlení z klidu na 100 km za 13,1 s a maximální rychlost 162 km/h. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je 6,8 l na 100 km.