Hlavní obsah

Inteligence pro Seat

Seat se pokusil vytvořit vůz, který by pomohl zvýšit bezpečnost na silnicích. Nejde sice o žádné extra novinky, ale moc vozů se sondami mikrospánku či automatickým zvedáním telefonu na místech, kde by řidič měl nechat ruce na volantu, přece jen není.

Článek

Automobilka Seat představila prototoyp modelu León, u něhož je použit zcela nový způsob interakce mezi řidičem a vozem. Prototyp je "dítětem" Technického centra Seat, prováděného v rámci projektu EU s názvem AIDE (Adaptative Integrated Driver-Vehicle Interface, adaptivní rozhraní mezi řidičem a vozem).

Jeho cílem je zvýšit bezpečnost silničního provozu na základě nepřetržitého sběru informací týkajících se samotného vozu, jeho okolí i řidiče. Automobil tak získá umělou inteligenci postačující k tomu, aby prováděl závažná rozhodnutí, příznivě ovlivňující bezpečnost jízdy.

Velký bratr tě vidí!

Svých výjimečných schopností "inteligentní" Seat León dosahuje na základě sledování pohybu a frekvence mrkání řidičových očí, zjišťování překážek radarem, údajů GPS, a to vše při využití speciálních komunikačních kanálů.

Když se například řidič nedívá na silnici a vůz zaznamená hrozící nebezpečí, rozsvítí se varovné světlo na palubní desce a zazní varovný zvukový signál. Vůz také dokáže vysílat varovný zvukový signál a vyvolat vibrace ve volantu, pokud zjistí, že řidič upadá do mikrospánku, nebo také pozdržet přijmutí příchozího telefonního hovoru při jízdě po kruhovém objezdu.

V Technickém centru Seat experti vyvinuli rovněž nové způsoby interakce řidiče s vozem, například možnost ovládání převážné většiny menu přímo z volantu. Tyto funkce lze také ovládat hlasem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám