Článek
Automobilka Seat představila prototoyp modelu León, u něhož je použit zcela nový způsob interakce mezi řidičem a vozem. Prototyp je "dítětem" Technického centra Seat, prováděného v rámci projektu EU s názvem AIDE (Adaptative Integrated Driver-Vehicle Interface, adaptivní rozhraní mezi řidičem a vozem).
Jeho cílem je zvýšit bezpečnost silničního provozu na základě nepřetržitého sběru informací týkajících se samotného vozu, jeho okolí i řidiče. Automobil tak získá umělou inteligenci postačující k tomu, aby prováděl závažná rozhodnutí, příznivě ovlivňující bezpečnost jízdy.
Velký bratr tě vidí!
Svých výjimečných schopností "inteligentní" Seat León dosahuje na základě sledování pohybu a frekvence mrkání řidičových očí, zjišťování překážek radarem, údajů GPS, a to vše při využití speciálních komunikačních kanálů.
Když se například řidič nedívá na silnici a vůz zaznamená hrozící nebezpečí, rozsvítí se varovné světlo na palubní desce a zazní varovný zvukový signál. Vůz také dokáže vysílat varovný zvukový signál a vyvolat vibrace ve volantu, pokud zjistí, že řidič upadá do mikrospánku, nebo také pozdržet přijmutí příchozího telefonního hovoru při jízdě po kruhovém objezdu.
V Technickém centru Seat experti vyvinuli rovněž nové způsoby interakce řidiče s vozem, například možnost ovládání převážné většiny menu přímo z volantu. Tyto funkce lze také ovládat hlasem.