Hlavní obsah

Suzuki představilo nový miniautomobil Cervo

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový minivůz s názvem Suzuki Cervo byl představen v Japonsku, kde je největší hlad po automobilech této kategorie (jen tento rok zde bylo uvedeno deset nových vozů). Model je primárně určen pro japonský trh a s dovozem do Evropy se zatím nepočítá. Jeho specifikace je totiž ryze japonská.

Článek

Možná je to škoda, protože cervo je velmi pěkný vůz, který by mohl mít i na starém kontinentu velký úspěch. Tento pětidveřový automobil nabízí místo pro čtyři cestující a těží z hodně velkého prostoru nad hlavou cestujících i konstrukce karoserie, kdy je kabina posunuta co nejvíc vpřed a kola jsou vystrčena až na kraj.

Přední maska se šikmými světlomet se jakoby směje, to se ovšem už nedá říct o sportovnější verzi TX, která má novou mřížku chladiče, nový nárazník, hliníková kola a zatmavená okna.

Základním modelem je výbava G, následuje komfortnější T a teprve nad ní je sportovní TX. O pohon se stará tradiční japonský "zázrak" - objem 660 ccm s přeplňováním disponuje výkonem 40 kW, ve verzi T a TX pak 44 kW. Všechny vozy jsou vybaveny čtyřstupňovou automatickou převodovkou a na výběr je pohon jak přední nápravy tak i všech kol.

Velkou výhodou Suzuki Cervo je jeho ekologičnost. Ve slabší verzi totiž splňuje čtyřhvězdičkové emisní standardy, které v Japonsku vstoupí v platnost až v roce 2010.

Výbava vozu by měla být také dobrá a výrobce nabízí i rozsáhlou nabídku příplatkových prvků. Zde figuruje například bezklíčový systém otevírání a startování vozu, bluetooth nebo připojení na iPod.

Anketa

Myslíte, že by objem motoru 660 ccm s přeplňováním měl být zaveden i do Evropy, a to i v rámci daňového zvýhodnění?
Ano
95,4 %
Ne
4,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 522 čtenářů.

Proč 660 ccm?

V Japonsku jsou zákony na neekonomická auta velmi přísná. Nejméně daňově zatížené jsou vozy právě objemové kategorie do 700 ccm. Za automobily se ale také platí poplatky za jejich velikost. Luxusní limuzína Toyota Century tak při provozu v nejzatíženějším a nejdražším městě Japonska Tokiu vyjde ročně na příliš velké peníze, které si může dovolit platit pouze firma u svých služebních vozů pro ředitele podniků.

Reklama

Výběr článků

Načítám