Článek
Možná je to škoda, protože cervo je velmi pěkný vůz, který by mohl mít i na starém kontinentu velký úspěch. Tento pětidveřový automobil nabízí místo pro čtyři cestující a těží z hodně velkého prostoru nad hlavou cestujících i konstrukce karoserie, kdy je kabina posunuta co nejvíc vpřed a kola jsou vystrčena až na kraj.
Přední maska se šikmými světlomet se jakoby směje, to se ovšem už nedá říct o sportovnější verzi TX, která má novou mřížku chladiče, nový nárazník, hliníková kola a zatmavená okna.
Základním modelem je výbava G, následuje komfortnější T a teprve nad ní je sportovní TX. O pohon se stará tradiční japonský "zázrak" - objem 660 ccm s přeplňováním disponuje výkonem 40 kW, ve verzi T a TX pak 44 kW. Všechny vozy jsou vybaveny čtyřstupňovou automatickou převodovkou a na výběr je pohon jak přední nápravy tak i všech kol.
Velkou výhodou Suzuki Cervo je jeho ekologičnost. Ve slabší verzi totiž splňuje čtyřhvězdičkové emisní standardy, které v Japonsku vstoupí v platnost až v roce 2010.
Výbava vozu by měla být také dobrá a výrobce nabízí i rozsáhlou nabídku příplatkových prvků. Zde figuruje například bezklíčový systém otevírání a startování vozu, bluetooth nebo připojení na iPod.
Anketa
Proč 660 ccm?
V Japonsku jsou zákony na neekonomická auta velmi přísná. Nejméně daňově zatížené jsou vozy právě objemové kategorie do 700 ccm. Za automobily se ale také platí poplatky za jejich velikost. Luxusní limuzína Toyota Century tak při provozu v nejzatíženějším a nejdražším městě Japonska Tokiu vyjde ročně na příliš velké peníze, které si může dovolit platit pouze firma u svých služebních vozů pro ředitele podniků.