Článek
Nově postavené klimatické centrum může ve třinácti boxech o objemu od 0,5 do 24 kubických metrů testovat snad všechny podmínky, které na planetě jsou. Teploty se zde mohou měnit v rozmezí od -40 do +150 °C, dá se simulovat až devadesátiprocentní vlhkost, silný vítr, sluneční UV záření, a dokonce i upravovat tlak a hustota vzduchu v závislosti na nadmořské výšce.
Vozy zde mohou být testovány v celku stejně jako v dílech. Kupříkladu se zde dá měřit funkčnost stěračů při extrémních mrazech, vstřikovačů když vlivem mrazu houstne palivo či energetická náročnost a výdrž klimatizace. Výhodou je, že úpravy systému nejsou potřeba, takže ráno je vůz spalován horkem pouště a po obědě už mrzne jako na Sibiři. Simulovat zde lze až padesát různých testů ve dvou operačních nastaveních.
Klimatické podmínky a testování
Dnes se vozy testují v klimatických podmínkách různých částí světa. Jižní Amerika je vyhlášená jako ideální místo na testování změn nadmořských výšek a v Mexiku jsou rozsáhlé pozemky, kde strádají jednotlivé díly na ostrém slunci. Zimní podmínky jsou standardně zkoušeny za polárním kruhem ve Švédsku, Norsku a Finsku na testovacích polygonech jednotlivých automobilek i speciálních soukromých zkušebních tratích.