Hlavní obsah

Nové klimatické výzkumné centrum ve Volkswagenu

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Testování automobilů je náročná a zdlouhavá práce. Vozy musí projít i klimatickými testy, kdy jsou vystaveny extrémnímu chladu, horku, vlhku či větru. Proto automobilky vyvážejí testovací vozy za polární kruh, na pouště apod. Volkswagen ale nyní může vytvořit všechny podmínky přímo ve svém areálu.

Článek

Nově postavené klimatické centrum může ve třinácti boxech o objemu od 0,5 do 24 kubických metrů testovat snad všechny podmínky, které na planetě jsou. Teploty se zde mohou měnit v rozmezí od -40 do +150 °C, dá se simulovat až devadesátiprocentní vlhkost, silný vítr, sluneční UV záření, a dokonce i upravovat tlak a hustota vzduchu v závislosti na nadmořské výšce.

Vozy zde mohou být testovány v celku stejně jako v dílech. Kupříkladu se zde dá měřit funkčnost stěračů při extrémních mrazech, vstřikovačů když vlivem mrazu houstne palivo či energetická náročnost a výdrž klimatizace. Výhodou je, že úpravy systému nejsou potřeba, takže ráno je vůz spalován horkem pouště a po obědě už mrzne jako na Sibiři. Simulovat zde lze až padesát různých testů ve dvou operačních nastaveních.

Klimatické podmínky a testování

Dnes se vozy testují v klimatických podmínkách různých částí světa. Jižní Amerika je vyhlášená jako ideální místo na testování změn nadmořských výšek a v Mexiku jsou rozsáhlé pozemky, kde strádají jednotlivé díly na ostrém slunci. Zimní podmínky jsou standardně zkoušeny za polárním kruhem ve Švédsku, Norsku a Finsku na testovacích polygonech jednotlivých automobilek i speciálních soukromých zkušebních tratích.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám