Tato převodovka využije všechny zkušenosti z dnes již provozované typu DSG u koncernu Volkswagen. Firma BorgWarner totiž tuto technologii začala nabízet i dalším značkám, protože koncern VW vlastnící patenty se rozhodl, že na nich začne vydělávat. Práva tedy přecházejí na BorgWarner a následně dál na další výrobce, kteří chtějí také využívat extrémně rychlého řazení.

Jako první se začalo spekulovat o automobilce Mitsubishi, jenž pravděpodobně nasadí dvouspojkovou převodovku do sportovního Lanceru EVO X. [celá zpráva].

Nyní se již pracuje u Fordu, který si jí instaluje do zatím neupřesněného vozu a zároveň jí "věnuje" svému nejmladšímu automobilu z produkce značky Volvo - C30. Zde by se měla objevit u verze s pohonem všech kol.

Jak funguje?

Dvě spojky u převodovky mají za úkol řadit převody nejrychleji, jak je to jen možné. Obě spojky při řazení obsluhují jeden převod, takže změna je plynulejší a mnohem rychlejší. Zásadní význam má však také pro úspornost provozu. Pokud řidič nevyužívá naplno vysokého potenciálu převodovky a motoru, dokáže převodovka v automatickém režimu být o dost úspornější než automat a dokonce se i rovnat klasickým manuálům.