Současné palivové články jsou provozovány v takzvaném nízkoteplotním poli. Na membránách, kam vstupuje vodík, aby chemickou reakcí s kyslíkem vytvořil elektrický proud, je dosud pouze nízká teplota pracovního média. Pokud by se totiž zvýšila, přestane docházet k chemické reakci a membrány se naruší. Proto se musí vozidla s tímto pohonem "tahat" s ohromnými chladícími systémy, které jsou dokonce větší, než mají turbodieselové motory. Navíc nízkou teplotou dochází k vysoušení membrán, takže musejí být uměle zvlhčovány.

Nový systém Volkswagenu však zvýšil pracovní teplotu na 120 °C. Díky nové konstrukci palivových článků tak nedochází k degeneraci chemického procesu a membrán. Vysoká teplota, při níž se odpařuje chemickým procesem vytvořená voda, automaticky membrány zvlhčuje. Vysoká teplota navíc nepotřebuje tak nákladné a rozměrné chladící zařízení.

Výsledným produktem německých inženýrů je tak systém s palivovými články, který je menší, lehčí, efektivnější a na jedno natankování do vodíkové nádrže dokáže ujet víc kilometrů. Tím se vyřešilo několik zásadních problémů, které zatím bránily uvedení automobilů s tímto motorem do provozu.