Motory K-Series pod přední kapotou lehoučkých sporťáků inspirovaných Lotusem Super Seven pracují už patnáct let. To je už příliš dlouhá doba na to, aby mohly být výkonově a ekologicky na úrovni konkurence. Caterham tak připravil pro příští rok nasazení nového agregátu, který dodá automobilka Ford.

Motory řady Sigma o objemu 1,6 l prošly pečlivým laděním a nyní jsou již připraveny na nasazení do ostrého provozu. Nabízeny budou ve dvou výkonových verzích: 125 a 140 koní (91 a 103 kW). Slabší typ bude nabízen pouze ve verzi Roadsport, silnější jako Roadsport a i v odlehčeném modelu Superlight, který má o 50 kg méně. Ale ani Roadsport není žádný tlouštík. I takto slabý motor si s 550 kg pohraje jako nic. Z 0 na 100 km zvládne slabší verze Roadsportu vysprintovat za 5,9 s, silnější je o 0,9 s lepší. Superlight už jde na velmi slušné číslo 4,7 s.

I tak je ale výkonová paleta caterhamu velmi smutným pokoukáním. Zcela určitě přijde ještě jedna verze, která bude mít mnohem vyšší výkon. Na ní si však musíme počkat až na konec příštího roku.