Ještě před půl rokem však Ford oznámil, že omezí výrobu svých velkých pickupů, které přestaly jít na odbyt. [celá zpráva] Nárůst prodejů však i "oříznutá" výroba pohodlně zvládne.

"Je to důsledek kombinace poklesu cen benzinu a zvýšených výdajů na podporu prodeje větších automobilů," prohlásil hlavní ekonom společnosti Edmunds.com Jesse Toprak. Největší japonská automobilka Toyota Motor zvýšila prodej v USA o devět procent a její hlavní domácí konkurent Nissan Motor o čtyři procenta.

Prodej německo-americké automobilky DaimlerChrysler však klesl o 1,6 procenta zejména kvůli více než tříprocentnímu propadu prodeje její americké divize Chrysler Group. Německá divize luxusních vozů Mercedes však zvýšila prodej o 12 procent.

Americké automobilky nyní zápasí s konkurencí z Japonska a Jižní Koreje i se stoupajícími náklady na suroviny, zdravotní péči a penze. Drahý benzin navíc snižuje poptávky po sportovně užitkových automobilech, které byly v USA dlouhou dobu důležitým zdrojem zisku.