BMW X3 je bratříčkem většího modelu X5 a vychází z konceptu xActivity, který automobilka představila na detroitském autosalónu. Oproti studii je sériový model samozřejmě střídmější, avšak i tak se jedná o pohledný vůz. Světovou premiéru si X trojka odbyde na zářijové Frankfurt Motor Show.

Oproti konceptu xActivity přibyly u trojky standardní dveřní sloupky, které u konceptu chyběly. U sériového vozu nenajdeme ani zajímavou prosklenou střechu. Střízlivější je i řešení interiéru. Zveřejněné fotografie dokládají, že v trojce bude chybět druhá generace ovladače iDrive, který byl u konceptu umístěn na středové liště.

Inteligentní pohon xDrive

Pohon všech kol xDrive nastavuje nový standard v distribuci výkonu přenášeného na kola. Podle aktuální situace dokáže měnit poměr výkonu přenášeného mezi zadní a přední kola. Vylepšuje tak stabilitu vozu a přispívá k vyššímu komfortu a bezpečnosti jízdy. Samozřejmostí jsou pak elektronické systémy kontrolující stabilitu Trailer Stability Control (TSC), či redukující rychlost vozu při sjíždění prudkého klesání Hill Descent Control (HDC).

xDrive je pak doplněn elektronickým systémem Dynamic Stability Control (DSC). Zatímco xDrive napomáhá předejít ztrátě hnací síly přenášením výkonu z nápravy na nápravu, DSC zasahuje v případě, že se jedno z kol začíná dostávat do smyku. V této situaci systém vypíná pohon příslušného kola a v případě potřeby použije brzdy.

Těšte se na jaro

Jelikož se vůz dostane do prodeje až na jaře příštího roku není doposud stanovena kompletní nabídka pohonných jednotek. Jisté však je, že půjde o širokou škálu benzínových i naftových motorů. Určitě mezi nimi bude benzínový agregát o obsahu 3,0 l s výkonem 231 koní. Neměl by chybět ani třílitrový turbodiesel s instalovaným přímým vstřikováním paliva common rail druhé genrerace. Tento šestiválec slibuje výkon 204 koní při maximálním točivém momentu 410 Nm.