Hlavní obsah

Chrysler Imperial: Jako přes kopírku

Novinky, Jiří Černých

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

DETROIT

Chrysler Imperial byl na detroitském autosalonu představen jako originální koncept. Jen co se objevily první fotografie, všem bylo jasné, že tohle není až tak původní vůz. Na první pohled všichni vidí, že tohle je (ne)podařená kopie Rolls-Royce Phantom pro chudé "Amíky".

Článek

Zahraniční servery překypují diskusními názory na nový koncept Chrysler Imperial. Většina z nich však říká to samé - tento vůz je levnou kopií modelu Rolls-Royce Phantom. Nyní je tedy i na vás, abyste posoudili, jak se američtí designéři vypořádali se zadáním vytvořit luxusní automobil.

Imperial vychází technicky z vozu Chrysler 300C. Podvozek je totiž téměř beze změny převzat (jeho původ lze však vystopovat u vozů Mercedes-Benz). Karoserii má o 43 cm delší a 15 cm vyšší než třístovka (tedy 5445 mm a 1525 mm) a rozvor má hodnotu 3124 mm. Přední masce vévodí rozměrný chladič, který sice není ve stylu římského chrámu, ale jistou podobnost tu najdeme.

Ovšem čtyři kruhové světlomety zapuštěné do karoserie už na pochybách nenechají nikoho. A co teprve přední nárazník či dveře otevírané proti sobě! V tomto případě už asi návrháři designu šlápli za všeobecně respektovanou mez. Naštěstí alespoň záď s velkými zpětnými svítilnami má s britským křižníkem málo společného. Mohutné víko vyčnívající nad ponton lze přirovnat k jinému luxusnímu modelu - BMW 7.

Alespoň že interiér získal více původních prvků. Čtyři samostatná křesla obšitá hnědo-bílou kůží  pěkně korespondují s dřevěným a matně kovovým obložením. Přístrojová deska je plochá a neuvěřitelně mohutná. Za volantem sídlí dva velké budíky se základními provozními údaji.

Uprostřed přístrojové desky je pak velký dotykový displej pro ovládání audiosoustavy, klimatizace, navigace, televize a DVD přehrávače, či bezdrátového propojení s mobilem. Jistě zajímavým prvkem se stal volant s pevným středem, který už ovšem také známe z jiného, již sériově vyráběného automobilu. Zcela nové je ovšem iluminační podsvícení přístrojovky fialovou obrubou.

Automobilka Chrysler to zatím s vozem asi moc vážně nemyslí (naštěstí?). Lze tak usuzovat z toho, že na autosalon přivezla jen nepojízdnou maketu, ke které ani nezveřejnila bližší technické údaje. V budoucnu se tak asi s vozem na silnicích nesetkáme a je jen na posouzení každého z nás, zda se s tím smíříme.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám