Hlavní obsah

Nová Honda Civic

Novinky, aak

Před 33 lety se příznivcům automobilky Honda představil poprvé model Civic. Nyní přichází osmá generace. Sériový vůz vychází ze studie představené na letošním autosalónu v Ženevě a světovou premiéru si odbude na mezinárodní přehlídce automobilů ve Frankfurtu nad Mohanem v září.

Článek

Na evropských trzích se objeví v první polovině příštího roku. Designéři měli před sebou tvrdý oříšek. Museli totiž vytvořit důstojného nástupce sedmé generace, která se podílí na celosvětových prodejích Hondy jednou třetinou.

O tom, že nový Civic bude sportovnější s agresivnější, bylo jasno již v Ženevě, kde Honda svůj hlavní trumf představila jako studii. Čelní i zadní svítilny jsou spojeny v jednom pásu, což vůz opticky rozděluje na dvě části. Vpředu sportovní vzhled umocňuje mřížka nasávání vzduchu pro chladič. Trojúhelníkové mlhovky vyvažuje dvojice stejně tvarovaných koncovek výfuku.

.: ANKETA
Která z generací Hondy Civic se vám nejvíce líbí?
Fotogalerie - Historie Honda Civic
Hlasujte v anketě na konci článku.

Zatímco většina nových modelů oproti svým předchůdcům roste, Civic je v některých parametrech menší. S délkou 4250 mm je o 35 mm kratší, s šířkou 1760 je širší o 60 a s výškou 1460 je o 35 mm nižší. Rozvor Civicu osmé generace je 2635 mm, tedy o 50 mm méně než u předchůdce. Automobilka však ujišťuje, že i přes menší vnější rozměry nabízí nový Civic více místa v interiéru. Zde Honda v architektuře přístrojové desky využila tzv. Dual link. Což znamená, že všechna důležitá data jsou v horní části a ostatní v dolní.

Historie Honda Civic
1972uvedení první generace modelu
1976modelu se prodalo 1 milión
1979uvedení druhé generace modelu
1983uvedení třetí generace modelu
1987modelu se prodalo 5 miliónů
1987uvedení čtvrté generace modelu
1991uvedení páté generace modelu
1994uvedena 5dv verze pro Evropu
1995uvedení šesté generace modelu
1995modelu se prodalo 10 miliónů
2000uvedení sedmé generace modelu
2001uveden model s hybridním pohonem
2006uvedení osmé generace modelu

V základní výbavě všech verzí bude ABS a EBD (elektronický rozdělovač brzdné síly). Nechybí ani stabilizační systém VSA. Na nezapnuté bezpečnostní pásy upozorňuje systém nejen pasažéry na předních sedadlech, ale i vzadu. Řidič a spolujezdec vpředu mají pásy s dvojitými předpínači. Honda si věří a tak předpokládá, že v nárazových testech Euro NCAP získá nový Civic 5 hvězdiček z pěti v ochraně posádky, 3 ze čtyř v ochraně chodců a 4 ze čtyř v ochraně dětské posádky.

Civic pod kapotou nabídne tři motory. Všechny přitom budou ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Benzínové motory 1,4 i-DSI 61 kW a 1,8 i-VTEC 103 kW budou mít v nabídce i šestistupňový automat. Třetím agregátem v nabídce bude dieselový 2,2 i-CTDi 103 kW.

Technická specifikace
Motor1,4 i-DSi1,8 i-VTEC2,2 i-CTDi
Zdvih. objem (ccm)133917982204
Max. výkon (kW/ot.min.)61/5700103/6300103/4000
Max. toč. moment (Nm/ot.min.)119/2800174/4300340/2000
Převodovka6m/6a6m/6a6m
Spotřeba (l/100 km)
město7,88,46,6
mimo město5,15,24,3
kombinovaná6,16,45,1
Rozměry (mm) a objemy (l)
Délka4250
Šířka1760
Výška1460
Rozvor2635
Objem zavazadelníku415/485
Objem nádrže paliva50

Anketa

Která z generací Hondy Civic se vám nejvíce líbí?
první
6,4 %
druhá
1,4 %
třetí
1,4 %
čtvrtá
4,3 %
pátá
7,2 %
šestá
14,8 %
sedmá
5,8 %
osmá
58,7 %
Celkem hlasovalo 1660 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám