Zeleninu uvařte

Syrová zelenina je sice bohatá na vlákninu, ovšem velkou službu citlivému zažívání neudělá.

Pokud budete jíst opravdu hodně syrové zeleniny, je pravděpodobné, že vás efekt nadýmání nemine. Je to dáno především schopností těla trávit, proto se může stát, že na každého bude mít spořádání mísy salátu zcela jiný účinek.

Jestli máte zkušenost s tím, že se po syrové zelenině cítíte nafouknutí, a přesto byste si ji rádi dopřáli, spíše než syrovou ji konzumujte uvařenou. Zkrátka a dobře, pokud trpíte na pomalé a chatrné trávení, místo salátu si k večeři dopřejte zeleninu vařenou. Tělo ji stráví daleko snáze a bez nepříjemných bolestí.

Zpomalte

Trávení začíná ve chvíli, kdy vložíte sousto do úst. Žvýkejte proto důkladně a rozmělněte ho tak, aby ho tělo snadněji strávilo. Každé sousto musí přijít se slinami do úzkého kontaktu, protože to napomáhá jeho zpracovávání.

Lidé, kteří hltají, anebo se řadí mezi ty, kteří sousto sotva rozkoušou, dělají významnou chybu.

Sousto spolknou současně s větším množstvím vzduchu, což způsobuje právě ono zmíněné nadýmání, píše wmnlife.com. Zejména z tohoto důvodu není vhodné jíst ve spěchu, ale na jídlo si udělat čas a vychutnat si každé sousto.

Pijte čaj

Bylinné čaje umí divy. Zkuste například mátu nebo fenykl. I zázvor ale může být fantastický lék. Vyzkoušejte smíchat bylinky a postupem času přijdete na směs, která vám bude vyhovovat.

Jejich velká výhoda je, že mohou být konzumovány kdykoliv a kdekoliv. Dávejte si pouze pozor na to, abyste bylinné čaje nekonzumovali ve velkém večer. Jde ale jen o určitou kombinaci bylin.

Naopak heřmánek, máta nebo meduňka pomáhají k uvolnění a relaxaci, jsou to tedy vhodné bylinky na přípravu čaje před spaním. Některé byliny, například třezalka, máta, zázvor, nebo fenykl mohou příznivě působit na střevní mikroflóru, nadýmání, ale mít i pozitivní vliv na trávicí systém.

Pozor na sůl

Pokud trpíte nadýmáním, na vině může být zadržování tekutin v těle. Může za to například přílišné solení, konzumace solených jídel či potravin obsahujících sodík.

Jestliže vás tento problém trápí, z běžně dostupných doplňků stravy vyzkoušejte draslík. Ten pomáhá regulovat hladinu tekutin v těle, a tak zabraňuje i nadýmání. Kromě doplňků stravy můžete ale zkusit i konzumaci potravin, které tento minerál přímo obsahují.

Například banány, fazole, špenát, hrozny a ořechy. Z masa nejvíce draslíku obsahuje hovězí, z nápojů pak černý čaj a káva.

Pohyb

Pro správnou funkci střev a zažívání je pravidelný pohyb velmi důležitý. Působí mimo jiné také jako skvělá prevence. Nadýmání totiž může způsobovat i sedavý způsob života. Pravidelný pohyb podporuje funkci střev a eliminuje střevní plyny.