Kofein chrání játra
Káva a další nápoje obsahující kofein mohou člověku do jisté míry poskytnout ochranu před poškozením jater. Platí to především u lidí, u nichž je zvýšená pravděpodobnost onemocnění tohoto životně důležitého orgánu. Uvedli to američtí odborníci v novém čísle časopisu Digestive Disease Week.
Káva sice může chránit játra, má však i mnohé negativní následky.
FOTO: internet
středa 9. června 2004, 9:56 - NEW ORLEANS
"Lidem se zvýšeným rizikem onemocnění jater, například těm, kteří nadměrně konzumují alkohol nebo jsou vystaveni jiným faktorům poškozujícím játra, skutečně mohou pomoci dva šálky kávy denně k tomu, aby svá játra před případnými nemocemi ochránili," shodují se doktoři James E. Everhart a Constance E. Ruhlová.
Má i negativní následky
Lidé konzumující kávu si podle výsledků výzkumu snižují riziko onemocnění jater o čtyřiačtyřicet procent oproti těm, kteří kávu nepijí. V případě lidí konzumujících ostatní kofeinové nápoje jde dokonce o snížení rizika o devětašedesát procent.
| Hlasujte v anketě pod článkem: |
| Jak často pijete kávu? |
Princip ochrany jater není přesně znám, ale předpokládá se, že kofein blokuje buněčné struktury receptorů. Tato blokáda stimuluje imunitní systém, který ochraňuje játra.
Studie však nestačí na to, aby lékaři a další odborníci mohli nabádat ke zvýšené konzumaci kávy. Mimo jiné také proto, že kofein má mnoho vedlejších negativních účinků na srdce a oběhovou soustavu.
Korzo/P
Žena
Život s despotou? Utečte, dokud to jde Video
Zamilovat se do despoty není nic složitého. Většina z nich působí na první pohled velmi mile, starostlivě až láskyplně. Ženy v nich...
Daniel Hůlka: Jediný lék na moji nemoc, která se jmenuje žravost, je pohyb Video
Jeho život se poslední dobou podobal jízdě na horské dráze. Nemoci se střídaly s úrazy, odvolával představení v divadle, rozešel se...
Šaty červené barvy udělají sexy každou ženu Obrazem
Červená je pro mnohé nejen barvou lásky, ale také touhy a smyslnosti. Vyberou-li si ženy na večírek či nějakou schůzku právě šaty...



