Pití dietních nápojů může poškodit ledviny
Popíjení nápojů slazených umělými sladidly není zdraví tak prospěšné, jak se doposud soudilo. Nejnovější průzkum prokázal souvislost takzvaných light nápojů se selháváním funkcí ledvin.
Pití uměle slazených nápojů nemusí být vždy zdraví prospěšné.
FOTO: fotobanka Profimedia
pondělí 2. listopadu 2009, 10:45
Podle průzkumu, jehož se zúčastnilo tři tisíce žen většinou středního věku, vyplynulo, že pití dvou a více sklenic dietního nápoje denně až dvojnásobně zvyšuje riziko selhání funkce ledvin. Uvedl to britský deník The Daily Mail.
Samozřejmě riziko selhání funkce ledvin doprovázely další negativní faktory, jako jsou vyšší věk, vysoký krevní tlak, cukrovka, kouření a onemocnění srdce.
Doktorka Julie Linová, která průzkum prováděla, uvedla: "Do této doby bylo k dispozici velmi málo údajů o přímých souvislostech mezi složením stravy a funkcí ledvin. Pro podrobnější údaje bude zapotřebí více anket a průzkumů.
Z naší studie zcela jasně vyplývá, že vysoký obsah sodíku a uměle slazené limonády mají vliv na snížení funkce ledvin."
Zástupci amerických koncernů na výrou limonád se těmto závěrům studie samozřejmě brání a ohradili se tím, že hlavními příčinami chronického onemocnění ledvin jsou cukrovka a vysoký krevní tlak, nikoli pití light drinků.
Karolina Zarzycká, Novinky
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



