Strava obsahující sójové boby prý pomáhá proti řídnutí kostí
Ženy po přechodu mívají častěji problémy spojené s řídnutím kostí. Vědci z univerzity v Singapuru podle posledních průzkumů zjistili, že pomoci může strava obsahující sójové boby. Zkoumali vliv složení stravy na zdravotní stav žen, konkrétně na složení jejich kostí.
Konzumace soji prý u žen po menopauze snižuje nebezpečí zlomenin.
FOTO: fotobanka Profimedia
pondělí 19. října 2009, 15:26 - New York
Denní příjem sóji u jejich respondentek byl nejméně 2,7 gramu sójové bílkoviny, 5,8 miligramu sójových isoflavonů na 1 000 kalorií nebo 49,4 gramu tofu. "Toto množství je jednoznačně vyšší, než jaké konzumují ženy na Západě," říká vedoucí studie Dr. Woon-Puay Koh.
Ten se svým týmem sledoval v letech 1993 až 1998 stravovací návyky 63 000 Číňanek a Číňanů od 45 do 75 let. V roce 2006 se ukázalo, že zlomeninu krčku od té doby utrpělo 276 mužů a 692 žen.
Podle výsledků zveřejněných v časopise American Journal of Epidemiology se mužům tento úraz stal průměrně v 71 roce života, ženám v 73 letech.
Přitom vyšlo najevo, že pravidelná konzumace sóji měla pozitivní vliv na stav ženských kostí, u mužů se žádná souvislost neprokázala.
Současná zjištění potvrzují předchozí teorie, podle nichž sója nebezpečí zlomeniny u žen po menopauze snižuje až o 30 procent. Experti chtějí ve výzkumu pokračovat, aby dovedli vysvětlit mechanismus, jakým tato plodina na tělesný stav působí.
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



