Omezení soli snižuje krevní tlak a rizika infarktu i mrtvice
Omezením příjmu soli lze dosáhnout nejen snížení vysokého krevního tlaku, ale také snížení rizika infarktu a mrtvice. Nadměrné množství sodíku v krvi totiž způsobuje zúžení a nesprávnou funkci cév. Pokud tedy dojde ke snížení příjmu sodíku, průtok krve se v cévách okamžitě zlepší.
Denní doporučená dávka soli je asi šest gramů, tedy malá kávová lžička.
FOTO: fotobanka Profimedia
úterý 27. ledna 2009, 7:08
Ve výzkumu australských kardiologů se prokázalo, že omezení konzumace soli vede ke zlepšení funkce endoteliálních neboli výstelkových buněk v cévách, a tím dojde ke zlepšení regulace průtoku krve.
Omezení soli pomáhá i obézním lidem
Australané sledovali vliv sníženého příjmu sodíku také u osob obézních a s nadváhou, které jinak měly normální krevní tlak. U nich po omezení konzumace soli došlo k výraznému zlepšení průtoku krve cévami.
„Zjistili jsme, že pokud omezíme obsah soli v jídelníčku, vidíme přímý pozitivní vliv na cévy,“ tvrdí jedna z autorek studie Jennifer B. Keoghová z Adelaide.
Denní doporučená dávka soli je asi šest gramů, tedy malá kávová lžička. Běžně však v západním jídelníčku najdeme dvojnásobek tohoto množství. Bohaté na soli jsou především polotovary a hotová jídla.
Studie byla publikována v časopise Clinical Nutrition.
Žena
Na co by muži ve vztahu neměli zapomínat
Kdyby muži i ženy věděli, po čem přesně jejich protějšek touží a jaká má tajná přání, byl by možná nejeden partnerský vztah mnohem...
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...



