Brokolice chrání srdce a cévy, zejména u diabetiků
Pravidelná konzumace brokolice může být prospěšná zvláště pro diabetiky. Podle britských vědců totiž chrání látky obsažené v této brukvovité zelenině srdce a cévy před poškozením zvláště u nich. Účinnou sloučeninou podle týmu expertů z University of Warwick je sulforafan.
Brokolice je nejen chutná, ale také zdraví prospěšná zelenina.
FOTO: Famous
pondělí 11. srpna 2008, 13:00 - COVENTRY
Právě sulforafan podporuje tvorbu důležitých enzymů, které chrání krevní cévy, a snižuje také obsah nebezpečných molekul v krvi, jež způsobují poškození buněk. Přitom v minulosti vědci prokázali, že brokolice také dodává tělu látky působící jako ochrana cév před infarktem srdce a mrtvicí mozku.
Lidé s diabetem jsou až pětkrát více ohroženi rozvojem kardiovaskulárních chorob. Tým z Warwicku sledoval v laboratoři, jak bude sulforafan reagovat s buňkami cév, které byly poškozeny vysokým obsahem cukru v krvi – hyperglykémií.
Snižuje obsah nebezpečných kyslíkových radikálů v krvi
V závěru studie publikované v odborném časopise Diabetes pak uvádějí, že sulforafan dokázal snížit o 73 procent obsah nebezpečných kyslíkových radikálů v krvi diabetika. Přitom hyperglykémie zvyšuje obsah těchto radikálů třikrát (ve srovnání se zdravým člověkem).
Sulforafan navíc aktivoval bílkovinu nrf2, jež zase naopak podporuje produkci ochranných antioxidačních a detoxifikačních enzymů chránících buňky před poškozením.
Žena
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...
Jak se vypořádat s rozchodem a jít dál
Rozchod je sám o sobě velmi bolestný, nemá proto cenu si ho ještě ztěžovat nerozumným chováním, které jen prodlužuje utrpení. Existují...



