Kakao zvláště diabetikům pomáhá předcházet cévním chorobám
Šálek kakaa denně začnou brzy lékaři zřejmě doporučovat v rámci prevence srdečně-cévních chorob zvláště u diabetiků. Podle německých odborníků totiž speciální typ tohoto nápoje bohatý na flavanoly podporuje zdravou funkci cévního systému.
Šálek kakaa denně je výbornou prevencí kardiovaskulárních chorob.
FOTO: Dana Kysučanová, Novinky
čtvrtek 29. května 2008, 8:30 - CÁCHY
Odborníci z univerzitní kliniky v Cáchách předepsali skupince pacientů tři šálky kakaa denně, které museli dobrovolníci popíjet po dobu jednoho měsíce. Po tomto období bylo vyšetřením prokázáno, že u všech jedinců došlo k výraznému zlepšení funkce tepen.
Flavanoly jsou přirozenou součástí celé řady rostlin, velké množství se jich vyskytuje v čaji, červeném víně, ovoci a zelenině. V lidském těle tyto sloučeniny fungují jako výkonné antioxidanty.
Mezi osoby vysoce rizikové z hlediska rozvoje kardiovaskulárních chorob patří právě diabetici. Němečtí experti však tvrdí, že právě jim by kakao mohlo pomoci předcházet řadě komplikací oběhového systému a hrozícímu infarktu či mrtvici.
Flavanoly v lidském těle zvyšuje produkci oxidů dusíku, které dokáží tepny uvolňovat. Němečtí vědci však tvrdí, že není možné nahradit jejich typ kakaa konzumací běžné čokolády, protože v tom případě se kýžený výsledek nedostaví. Kakao používané ve studii se nedá běžně sehnat, obsah flavanolů v něm byl mnohonásobně vyšší než u těch druhů, které se používají k výrobě cukrovinek a nápojů.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



