Abstinenti mohou mít o čtyři roky kratší život
Pokud by bylo možné vytvořit dva naprosto stejné jedince, z jednoho udělat abstinenta a druhému podávat malé množství červeného vína, je více než pravděpodobné, že abstinent bude žít přibližně o 4 roky kratší dobu.
Pouze jedna sklenka vína či dvě denně jsou prospěšné
FOTO: www.profimedia.cz
pondělí 5. března 2007, 14:54 - WAGNINGEN
Výzkum účinků vína se opírá o data ze čtyřicetiletého období. "Malé množství alkoholu má skutečně pozitivní účinek na lidské zdraví. Ale je to silně návyková látka, takže nelze nikomu doporučit, aby začal pít alkohol kvůli prodloužení života," tvrdí doktorka Martinette Streppelová z Wageningen University.
Pokud však konzumaci alkoholu přeci jen hodlá člověk kvůli zdraví dodržovat, pak by měl volit nejlépe víno, ale neměl by přesahovat denní dávku jedné či dvou sklenic. Přesně řečeno je denní zdraví prospívající dávka stanovena na 145 mililitrů vína, 340 mililitrů piva nebo 40 mililitrů destilátu.
Podle nizozemského týmu je rozumná konzumace alkoholu skutečně zdraví prospěšná a prodlužuje život. Nejdéle se pak dožívají osoby konzumující červené víno. Podle řady lékařských výzkumů z posledních let je jasné, že malé dávky alkoholu prospívají srdci a cévám. Chrání tělo před chorobami oběhové soustavy. Ale červené víno je navíc bohaté na antioxidanty, které chrání buňky před vlivem volných radikálů.
Famous
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



