Kdyby vám někdo řekl, že stačí jen pár minut denně k tomu, abyste si dlouhodobě vylepšili svůj stávající milostný život a navíc posílili imunitní systém a zlepšili spánek, jak byste se zachovali? Zvážili byste jeho doporučení a vyzkoušeli ho?

Tak právě tímto způsobem prezentují svou nejnovější radu odborníci i laici v oblasti meditací a rozjímání. Že to zní příliš lákavě, než aby to byla pravda? Je to prý reálné, a klíčem k úspěchu je právě meditace, uvádí server Health.

„Zeptejte se sami sebe, proč nemáte tolik sexu, kolik ve skutečnosti chcete,” nabádá k zamyšlení odbornice Emily Fletcherová, zakladatelka meditačních center v New Yorku a Los Angeles.

„Každý čtvrtý americký pár otevřeně uvádí, že důvodem nedostatku sexu je přílišná únava,” dodává. Její slova potvrzují i další světové studie, které dokládají, že přílišný stres a vyčerpání, především kvůli zaměstnání nebo péči o rodinu, jsou častými viníky neuspokojivého milostného života, a to nejen u lidí v Americe.

Stres jako nepřítel sexu 

Již dlouho není žádným tajemstvím, že napětí, nervozita a stres mohou být doslova zabijáky, co se chuti na sex týče. Lidský mozek je naprogramován dvěma způsoby, jak reagovat na jakékoli ohrožení - bojovat, nebo utéci, uvedla Fletcherová na konferenci v americké Pasadeně s názvem Bulletproof Biohacking.

Tělo v obranné reakci na zvýšené napětí uvolňuje stresový hormon kortizol a také adrenalin. S tím následně souvisí zvýšení krevního tlaku a také cukru v krvi, což ve výsledku potlačuje nejen imunitní odolnost člověka, ale právě i jeho pohlavní pud.

Dle přirovnání jde vlastně o klasickou reakci, jako kdyby člověka pronásledovalo divoké zvíře. A je úplně jedno, zda byl prvotním stresovým spouštěčem vlak, který vám zrovna ujel, křičící dítě nebo úkol, který musíte v práci splnit.

„V takovou chvíli jsme jednoduše nadopováni kortizolem a adrenalinem a zároveň vyčerpáni bojem s problémy. Není se pak čemu divit, že se nemůžeme dostat do správné nálady na sex,” vysvětluje Fletcherová.

Meditace možným lékem 

Jak ale se stresem a nechutí k sexu bojovat? Rada je jednoduchá - naučte se meditovat a relaxovat. I když se to snáze říká, než činí, pozitivní účinky (zlepšení spánku i nálady) meditace byly prokázány již ve starověké praxi. V současné moderní a uspěchané době jsou potřebnější o to víc.

Důležité je podle odborníků nebát se to zkusit. A že nezkrotíte své myšlenky a nedokážete se řádně uvolnit? Nevadí. „Zapomeňte na to, že se úplně ,vypnete´, o to ani nejde. Mozek stejně koná proti naší vůli a řídí myšlenky, stejně jako naše srdce stále bije, aniž bychom to ovládali. Soustřeďte se na jednu věc, slovo, které si budete v mysli opakovat. Zkuste nejdříve pět minut denně a co nejvíc se uvolněte,” popisuje odbornice.

„Pro co nejlepší účinek toto praktikujte ráno před snídaní a než se dostanete k práci. Jakmile se naučíte uvolnit, můžete pomalu relaxační čas prodlužovat,” dodává.

Byť to může mnohým připadat jako ztráta času, pravdou je, že chvilka zastavení, odpočinku a uvolnění by v současné uspěchané době pomohla nejednomu člověku. Tak proč to nezkusit?