Milujte se minimálně dvakrát týdně, radí kardiologové
Lidé se stále mylně domnívají, že sex lidem z pohledu srdečních příhod příliš neprospívá. Obrázek muže, který zkolaboval při sexu s mladou ženou, patří mezi velmi častý předsudek. Pravda je ale někde úplně jinde. Podle kardiologů, muži provozující sex pravidelně dvakrát týdně mají daleko menší riziko kardiovaskulárních onemocnění, než ti, co se milují méně často.
U mužů dochází ke zvýšení rizika kardiovaskulárních onemocnění s klesající frekvencí sexuální aktivity.
FOTO: fotobanka Profimedia
čtvrtek 22. července 2010, 10:00
Odborníci se tímto tématem zabývali v minulosti již několikrát, ale až nejnovější studie publikovaná v odborném časopise American Journal of cardiology došla k závěru, že pravidelný sex lidem skutečně velmi svědčí.
Výzkumu se zúčastnilo 1 165 mužů středního věku (průměrný věk byl padesát let), kteří do začátku studie neprodělali žádné z kardiovaskulárních onemocnění. Mezi ně patří jak srdeční choroby a cévní mozkové příhody, tak i onemocnění periferního žilního a tepenného systému. Všichni účastníci pak byli sledováni v průměru šestnáct let, během kterých byla hodnocena jak aktivita intimního života, tak i vznik kardiovaskulárních obtíží. Výsledky byly více než překvapivé.
"U mužů dochází ke zvýšení rizika kardiovaskulárních onemocnění s klesající frekvencí sexuální aktivity. V porovnání s muži, kteří si sex dopřávali 2–3krát týdně, měli muži milující se maximálně jednou za měsíc téměř o 50 procent vyšší riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Vědci přitom samozřejmě vzali v potaz i věk pacienta a to, zda trpí či netrpí poruchou erekce," potvrzují výsledky průzkumu lékaři ze serveru Kardiochirurgie.cz
Dana Sokolová, Novinky
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



