Muži s nižší frekvencí sexu mají poruchu erekce častěji
Muži s poruchou erekce souloží méně často. Ovšem podle evropské studie z roku 2008 platí také opačný vztah: pokud muži méně často souloží (a potenciálně i masturbují), mají častěji poruchu erekce. Podle evropských sexuologů a urologů je potřeba penis často používat - pak bude dobře fungovat. Tento orgán by měl být často prokrvován a nervová zakončení v něm drážděna.
Muži s poruchou erekce souloží méně často.
FOTO: fotobanka Profimedia
úterý 20. dubna 2010, 9:00 - Tampere
Tak je totiž tento orgán udržován v dobré kondici. Při sexu se totiž penis řádně prokrvuje, dostává se kyslík do všech míst topořivých těles a zlepšuje se tím funkce pyje. Také nervy penisu je potřeba procvičovat drážděním a orgasmem. Evropská studie ovšem sledovala pouze vztah frekvence souloží a rizika poruchy erekce, nikoli vztah mezi masturbací a rizikem poruchy erekce.
Finský urolog Juha Koskimaki z univerzity v Tampere přesto míní, že i masturbace má pozitivní vliv na kondici penisu.
„Obě formy sexuální aktivity (soulož a masturbace) podle všeho chrání nervová vlákna a krevní cévy zodpovědné za erekci a jsou prevencí zjizvení v komorách uvnitř penisu, které se plní krví při ztopoření,“ tvrdí Koskimaki.
Někteří američtí urologové jsou k této teorii skeptičtí a tvrdí, že častým sexuálním kontaktem se poruše erekce předejít nedá. Její vznik totiž ovlivňuje celá řada faktorů, jako je nezdravá strava, kouření, pití alkoholu, nedostatek pohybu a užívání některých léků.
„Naše výsledky naznačují, že pravidelná sexuální aktivita chrání potenci stejně, jako fyzické cvičení udržuje funkční svaly,“ tvrdí evropští vědci.
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



