Hlavní obsah

Zlaté české ručičky: Kabelky a batohy

Novinky, Linda Humlová

Době kabelek s monogramem či logem světových značek již dávno odzvonilo. Trendy jsou naopak výrobky od lokálních návrhářů, které navíc oplývají jedinečným designem a kvalitou. Jaká jména stojí za vaši pozornost a které kabelky či batohy budou ozdobou vaší skříně?

Foto: archiv firmy

Kabelka Folbeur

Článek

Markéta Folberová

Značka kožených kabelek a doplňků Folbeur, za kterou stojí česká návrhářka Markéta Folberová, v sobě spojuje čisté linie, nadčasovost a minimalistický design. Veškeré produkty jsou vyrobené z italské kůže, která kabelkám vtiskává nejen krásnou barvu, ale i osobitý styl.

„Folbeur jsem založila v roce 2014, kdy jsem dostala troufalý nápad navrhnout jednoduchou, praktickou a zároveň chic kabelku z kvalitní kůže na každodenní nošení za rozumnou cenu. Přesně takovou jsem totiž dlouho hledala a nenašla. Dnes už ji mám. Kabelku mé vlastní značky - Folbeurku. Avšak cesta k ní nebyla snadná. Studia a profesní dráhu jsem orientovala právnickým směrem, a tak jsem měla velmi málo zkušeností s designem a navrhováním. Zato odhodlání mi nechybělo. Tehdy jsem ale ještě netušila, že bude potřeba spousta pevné vůle a víry ve své nápady,“ vzpomíná na své začátky zakladatelka značky.

Foto: archiv firmy Folbeur

Velké kabelky 12 500 Kč. Malé kabelky, 6900 Kč

Foto: archiv designérky

Designérka Markéta Folberová

Petra Šafářová 

Petra Šafářová, designérka narozená v Praze, stojí za novou značkou Bonclé a ateliérem Petry Šafářové. Designérka chápe kabelky jako umělecké dílo a navrhuje je tak, aby mohly existovat rovněž jako samostatné umělecké objekty.

Základními pilíři značky jsou ruční výroba, originalita vzorů, barevnost a kvalitní zpracování.

Petra Šafářová: Kabelka je víc než jen módní doplněk

Styl
Foto: archiv designérky

Kabelka od Petry Šafářové

Foto: archiv návrhářky

Kabelky Bonclé

Foto: archiv designérky

Designérka Petra Šafářová

Erik Bartoš

Mladý designér a čerstvý absolvent pražské UMPRUM Erik Bartoš navrhl unikátní městské unisex batohy, které jsou ručně ušité z odřezků podlahového PVC lina. Pomáhá tak najít pro zbytkový materiál smysluplné využití, navíc je výroba lokální, probíhá přímo v Praze.

„Zjistil jsem, že podlahové lino lze šít stejně dobře jako například kůži. Je to dost rozporuplný materiál. Má spoustu skvělých vlastností, od vysoké pružnosti až po voděodolnost, ale zároveň je to materiál prakticky nerecyklovatelný a s velkými dopady na životní prostředí. I proto na výrobu batohů používám odřezky, které vznikají při jeho distribuci a které by kvůli svým rozměrům jen stěží našly smysluplné využití,“ uvádí designér.

Inspirujte se letními šaty z nové kolekce Zdeňky Imreczeové

Styl

Batohy navíc mají tu výhodu, že mají odepínatelné popruhy, proto lze batoh snadno proměnit v příruční pracovní aktovku. Uvnitř se nachází velká kapsa na počítač či tablet a menší kapsa na drobnější předměty.

Foto: František Svatoš

Batohy Erikulum, cena 7780 Kč

Foto: František Svatoš

Batohy Erikulum

Foto: František Svatoš

Designér Erik Bartoš

Alex Monhart

Za úspěšnou českou značkou Alex Monhart stojí designérka Alex Steklík Monhart a její manžel Daniel Steklík. Devízou jejich jednotlivých výrobků je funkčnost a praktičnost zabalená do jednoduchého designu v kombinaci s precizním zpracováním.

Značka se zaměřuje na věci denní potřeby. Ikonickým kouskem je batoh, který se dá jednoduše přeměnit na luxusní kožené psaníčko. Letní novinkou v portfoliu je pak příruční zavazadlo kombinující kufřík s batohem či ledvinka plnící funkci peněženky.

Foto: archiv firmy

Bodybag od Alex Monhart, 7500 Kč

Foto: archiv firmy

Batoh, který jde složit do psaníčka, 7550 Kč, Alex Monhart

Foto: Patrick Hacha

Designérka Alex Steklík Monhart

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám