Italský módní dům představil svou první kolekci určenou převážně pro muslimské ženy. Značka Dolce & Gabbana je proslavená svými velmi ženskými a sexy modely, které nosí ty nejslavnější celebrity.

Poptávka po muslimské módě rok od roku roste, proto módní řetězec rozšířil svou nabídku o hidžáby a abayasy, volná, na zem spadající roucha. Všechny modely jsou převážně v černých nebo tmavých barvách, doplněny jsou o krajku a místy i o květiny, převážně sedmikrásky a růže, nebo citrusy a puntíky. Všechny tyto motivy se objevují i v nové kolekci na rok 2016.

Prozatím nejsou informace o tom, kolik kousků, za jakou cenu a v jakých zemích bude k dispozici, píše Dailymail.com.

Kolekci prostupují květinové motivy

Kolekci prostupují květinové motivy.

FOTO: Profimedia.cz

Modely jsou hojně zdobeny krajkou

Modely jsou hojně zdobeny krajkou.

FOTO: Profimedia.cz

Převažuje černá barva

Převažuje však černá barva.

FOTO: Profimedia.cz

Fascinace Blízkým východem

Nový počin italského módního domu se dočkal velmi pozitivních reakcí od slavných tváří, ale i obyčejných lidí, pro které je móda velkou vášní. Na sociálních sítích lidé kvitují, že je báječné, že se značka rozhodla vytvořit něco pro specifickou skupinu žen.

Už v loňském roce záměr designérského dua vyzradil sám Stefano Gabbana, v rozhovoru pro The National. „Jsem doopravdy fascinován Blízkým východem. Právě jsme dokončili kolekci jím inspirovanou. Je v ní vidět krajka, výšivka i potisky,“ řekl tehdy.

Nechybí ani sněhobílé šaty

Nechybí ani sněhobílé šaty.

FOTO: Profimedia.cz

Detail krajky na lemu a puntíkovaného šátku

Detail krajky na lemu a puntíkovaném šátku

FOTO: Profimedia.cz

Hidžáby ladí s ostatními doplňky z kolekce pro rok 2016

Hidžáby ladí s ostatními doplňky z kolekce pro rok 2016.

FOTO: Profimedia.cz

Arabská kupní síla

Tato kolekce jen potvrzuje fakt, jak velký vliv má v poslední době bohatá muslimská komunita na módní průmysl. Navrhováním podobných oděvů se začínají zabývat ty největší a nejluxusnější značky průmyslu. I z toho je cítit, že vzrůstá kupní síla těchto lidí, kteří se tak stávají velmi důležitým spotřebitelským segmentem.

Zpráva Thomson Reuters ukázala, že muslimové utratili v roce 2013 jen za obuv neuvěřitelných 266 miliard dolarů. Předvídá se, že v roce 2019 už by mohlo jít o částku pohybující se okolo 484 miliard dolarů.

Maloobchodní růst arabského světa v současné době převyšuje i Asii a Rusko.

Zara, Mango, H&M a další

Kromě značky Dolce & Gabbana představil kolekci zaměřenou na arabské spotřebitele i Tommy Hilfiger, DKNY, Oscar de la Renta. Pozadu nezůstaly ani levné módní řetězce. I Zara a Mango představily speciální kolekce v období svatého měsíce Ramadánu. H&M do jedné ze svých kampaní obsadila i muslimskou modelku Mariah Idrissiovou oblečenou právě v hidžábu.

Britská designérka Hana Tajima vytvořila kolekci hidžábů, šatů a halenek pro UNIQLO, které se loni prodávaly v online e-shopu a v kamenném obchodě v Singapuru.

Modely zdobí slušivé ornamenty a luxusní provedení

Modely zdobí slušivé ornamenty a luxusní provedení.

FOTO: Profimedia.cz

Kolekce obsahuje dlouhé šaty takzvané hidžáby i šátky zakrývající vlasy

Kolekce obsahuje dlouhé šaty i šátky zakrývající vlasy.

FOTO: Profimedia.cz

Stále není jasné v jakých zemích a za jakou cenu budou modely k dostání

Zatím není jasné, v jakých zemích a za jakou cenu budou modely k dostání.

FOTO: Profimedia.cz