Mléčná strava zvyšuje šanci na dvojčata
Milovnice mléka či jiných mléčných produktů mají pětkrát větší naději, že se jim narodí dvojčata, než ženy, které žádné živočišné produkty nekonzumují. O příslušné studii informoval časopis Journal of Reproductive Medicine.
Ilustrační foto
FOTO: ananova.com
úterý 23. května 2006, 6:55
Počet dvojčat ve světě v posledních 30 letech výrazně vzrostl, v některých zemích dokonce o více než 50 procent.
Vysvětlením tohoto nárůstu může podle vědců být léčení neplodnosti a neustálé oddalování těhotenství. Nynější studie ale naznačuje, že významnou roli v tom může sehrát i složení stravy. Výzkumníci porovnávali počty narozených dvojčat u žen, jejichž strava hojně zahrnovala mléko, a u žen, které jsou veganky, respektive nejedí žádné živočišné výrobky. U veganek byl počet vícečetných těhotenstvích minimální.
Předpokládá se, že příčinou mohou být bílkoviny zjištěné v játrech zvířat. Inzulínu podobný růstový faktor (IGF) byl nalezen v kravském mléku i jiných živočišných produktech. U žen to způsobuje větší citlivost i zvýšení počtu vytvářených vajíček. Navíc vyšší úroveň IGF zlepšuje šance na přežití embrya v raných stádiích vývoje.
Zvýšené riziko vícečetných těhotenství více ohrožuje ženy v zemích jako jsou Spojené státy či asijské státy, které povolují přidávat do krmiv dobytka růstové hormony. Ženy tak z masa získávají mnohem větší dávky růstových hormonů, než jsou normálně v mase obsaženy. V Evropské unii hrozba není taková, jelikož EU zakazuje tyto hormony do krmiv přidávat.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



