Hlavní obsah

Školní výbava pro prvňáky vyjde na tisíce korun

Novinky, zun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prvního září by mělo do školních lavic usednout více než 100 tisíc prvňáků. Když si odmyslíme všechny změny, které jsou s nástupem do školy pro dítě i jeho rodiče spojené, výrazně se tento přelomový krok dotkne i rodinného rozpočtu. Jen za první měsíc, který dítě stráví ve škole, zaplatí jeho rodiče tisícové položky. Za co? Například za školní tašku, pomůcky, obědy nebo kapesné.

Foto: Profimedia.cz

Aktovka by měla být především lehká, s vyztuženými zády a nastavitelnými popruhy. Ilustrační foto

Článek

V první fázi, která se týká základního vybavení prvňáka, rodiče zaplatí kolem deseti tisíc korun. Nejvíce se investuje do školní aktovky, která by měla být především lehká, s vyztuženými zády a nastavitelnými popruhy. Její cena se většinou pohybuje kolem sedmi set korun, záleží však na tom, pro jakou se rodiče rozhodnou. Cena značkové školní tašky se může vyšplhat i na několik tisíc.

Vysoké ceny se týkají i dalších školních pomůcek. Ale je třeba si uvědomit, že dětem penál nevydrží tři roky a z tenisek a tepláků na tělocvik po čase vyrostou. A to už jsme u dalších věcí, které rodiče dětem musí pořídit. Vybavený penál, obaly na sešity a učebnice, na výtvarnou výchovu nejlépe kufřík a v něm pastelky, voskovky, vodovky, tempery, lepidlo, štětce, křídy nebo pastely, plastová paletka na míchání barev, nůžky a barevné papíry. Na tělesnou výchovu pak cvičební úbor, obuv se světlou podrážkou – tenisky nebo cvičky, většinou i míč a švihadlo.

Co potřebují prvňáci
PoložkaPrůměrný výdaj
Školní taška1070 Kč
Vybavený penál220 Kč
Výtvarné potřeby a kufřík510 Kč
Potřeby na tělocvik1100 Kč
Přezůvky200 Kč
Svačiny a obědy (za měsíc)1260 Kč
Kapesné (za měsíc)195 Kč
Mobilní telefon2900 Kč
Ostatní945 Kč
Celkem za první měsíc8400 Kč
Zdroj: Home Credit

Kromě tohoto povinného vybavení pak ještě většina rodičů řeší nákup mobilního telefonu, protože chce mít své dítko pod kontrolou. Zde se ceny i těch levnějších pohybují kolem dvou tisíc korun.

Další položkou je kapesné, školní obědy a kroužky. Za ně většinou rodiče zaplatí od 1500 do 3000 korun. Záleží na tom, jaký kroužek a kde jejich dítě navštěvuje.

Nákupy v kamenném obchodě i na internetu

Podle statistik internetového srovnávače cen Zboží.cz se poslední prázdninové týdny nesou v duchu nákupu školních pomůcek nejen v kamenných obchodech, ale i na internetu.

„Rodiče si na internetu nejčastěji porovnávají ceny především dražších položek, jakými jsou školní aktovky, batohy či celé sety. Je to logické, protože právě na tomto zboží mohou výrazně ušetřit. Například nejoblíbenější batoh lze pořídit za 799 Kč, ale může stát i 1271 Kč. To je rozdíl téměř 500 Kč, za které mohou nakoupit drobnější pomůcky, jako jsou sešity či penál,“ řekl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Menší děti mají v oblibě pomůcky s obrázky svých idolů nebo filmových postaviček. „I letos budou hitem licenční produkty (s motivem Hello Kitty, LEGO, Monster High nebo Spidermana), navíc letos hlavně kluci chtějí díky mistrovství světa ve fotbale školní potřeby s motivy slavných fotbalových klubů,“ řekla Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz.

Studenti středních škol a gymnázií stojí o modernější učební pomůcky. „Vzhledem k tomu, že nové technologie zasahují již i do školství a vzdělávání, vychází letos naše nabídka z odborných studií, které doporučují, jak nové technologie mohou dětem a studentům pomoci v každodenním učení. Chceme tak rodičům i studentům ukázat, jak mohou nové technologie využívat. Tablety, notebooky, smartphony a další výrobky se tak stávají běžnými učebními pomůckami,“ řekl k tomu Jiří Černák, marketingový ředitel společnosti Datart.

Největší zájem v tomto období je zpravidla o chytré telefony, tablety a také notebooky. Právě ty by letos mohla v celé řadě školních batohů a tašek vystřídat kompaktní zařízení 2 v 1, která jsou mezi mladými lidmi vyhledávána zejména pro své praktické spojení tabletu a notebooku, uvedl Kamil Demuth, marketingový ředitel czc.cz.

Reklama

Výběr článků

Načítám