S tímto nevítaným návštěvníkem zatočíte zdravou stravou a pravidelným cvičením. Že nemáte na návštěvy posilovny čas? Nevadí. Následující cviky se dají provádět i doma. A jsou natolik intenzivní, že stačí tři a brzy budete mít nohy podle svých představ.

1. Výstupy na schod z podřepu

Tento cvik je zacílen primárně na přední stranu stehen, ale krásně při něm zapojíte i zadní stranu a zadeček. Začněte s jednou nohou na schodu nebo nějakém stupínku, druhá noha je na zemi na špičce, koleno co nejvíce u země – tím cvik nabere na efektivitě.

Poté s výdechem proveďte výstup nahoru, avšak měla byste co nejvíce zapojit nohu, která je nahoře, ne se odrážet od té, která je na zemi. S nádechem se vracejte zpět do výchozí pozice. Proveďte minimálně 10 – 15 opakování na každou nohu.

2. Dřep s výskokem

Dřep je jedním z nejlepších cviků na zpevnění nohou. Při výskoku se navíc zapojí lýtka a svalstvo procvičíte intenzivněji.

Stůjte rovně s nohama na šířku boků. S nádechem jděte dolů do dřepu s tím, že zadek tlačíte dozadu. Poté s výdechem proveďte dynamický výskok. Udělejte alespoň 20 opakování.

3. Podřep ve výpadu

Při tomto cviku opět výborně zapojíte přední, ale i zadní stranu stehen. Stoupněte si tak, že jedna noha bude vepředu, druhá vzadu na špičce.

S nádechem jděte co nejníže. S výdechem se vytlačujte zpět nahoru. Snažte se váhu přenést více na přední nohu. Proveďte 15 opakování, poté nohy vyměňte a pokračujte opět 15x.

Celý trénink odcvičte kruhově, to znamená, že budete cviky provádět jeden za druhým, poté následuje pauza v délce 45 vteřin. Celé kolo zopakujte dohromady 3 – 4x, dle vaší aktuální kondice.

Zbavte se madel lásky jednou pro vždy. Návod najdete na webu Supertělo.cz.