Ranní šálek čaje může ochránit před cukrovkou
Milovníci černého čaje mohou zajásat. Pokud si totiž pravidelně každé ráno dopřejí šálek svého oblíbeného nápoje, chrání se před vznikem diabetu typu 2. Podle britských odborníků je totiž černý čaj skutečně účinnou ochranou před jednou z nejrozšířenějších civilizačních chorob.
Čaj zlepšuje průtok krve a uvolnění cév
FOTO: profimedia.cz
pondělí 3. března 2008, 9:22 - DUNDEE
Experti z University of Dundee tvrdí, že pravidelná konzumace černého čaje po ránu může pomoci léčit diabetes typu 2 či zamezit jeho vzniku. Horký nápoj z fermentovaných listů čajovníku totiž obsahuje sloučeniny, které jsou schopny suplovat v těle funkci hormonu inzulínu. Další výzkum účinků těchto látek podle Britů pomůže odhalit, zda lze popíjením čaje diabetes léčit a doporučit ho veřejnosti jako vhodnou prevenci onemocnění.
Podle doktora Grahama Reny z University of Dundee obsahuje černý čaj theaflaviny a thearubiginy, které v těle fungují podobně jako hormon inzulín, jehož mají diabetici nedostatek nebo na něj jejich tělo nereaguje dobře.
„Převažuje pohled, že zelený čaj je nápoj, který musíme pro své zdraví pít. Ale my jsme zjistili, že látky napodobující svým účinkem inzulín jsou obsaženy v černém čaji. Bylo by velmi zajímavé, kdybychom zjistili, jaké množství čaje, pokud vůbec nějaké, může vyvolat podobný účinek, který jsme pozorovali v laboratorních podmínkách,“ uvedl doktor Rena, jehož studie byla publikována v odborném časopise Aging Cell.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



