Nadměrná konzumace čokolády vede k řídnutí kostí u žen
Čokoláda patří mezi nejoblíbenější pochoutky a u té s vysokým podílem kakaa navíc vědci tvrdí, že zdraví prospívá a látky v ní obsažené chrání tělo před rakovinou či infarktem. Jenže nadměrná konzumace čokolády, zvláště méně bohaté na kakao, vede nejen k obezitě, ale také řídnutí kostí u žen.
Ilustrační foto
FOTO: www.ota.com
neděle 27. ledna 2008, 11:03 - SYDNEY
Ty, které si dopřávají sladkou pochoutku denně v nemírném množství, mají podle australských vědců řidší kosti a jsou náchylnější ke zlomeninám. S přibývajícím věkem je navíc situace horší, protože zvláště během a po menopauze ženy často trpí důsledkem hormonální nedostatečnosti osteoporózou, i když čokoládu nekonzumují. Nadměrné holdování této cukrovince však stav ještě zhoršuje.
Podle Australanů jsou kosti u žen konzumujících denně čokoládu v průměru až o 3,1 procenta řidší než u těch, které čokoládu nejedí vůbec nebo jen sporadicky.
Tato studie varuje spotřebitele, aby nepodléhali klamnému přesvědčení, že je čokoláda zdravou cukrovinkou. Většina výrobců totiž z čokolád s vysokým obsahem kakaa chemicky odstraňuje příliš hořce chutnající polyfenoly. Ale právě jedině ty činí kakao a potažmo čokoládu zdraví prospěšnými, neboť v těle fungují jako výkonné antioxidanty neutralizující účinek volných radikálů.
Žena
V Brně začaly veletrhy módy a obuvi Obrazem
Venku mínus dvanáct, uvnitř pavilonu P podívaná, která dokázala rozehřát. Tak začaly v neděli na brněnském výstavišti odborné kontraktační...
Jan Tříska: Pravda a láska jednou určitě zvítězí Video
Už pětatřicet let žije na břehu Pacifiku, za svou hereckou profesí však jezdí po celém světě. Kvůli poslední sérii představení Kumšt...
Život s despotou? Utečte, dokud to jde Video
Zamilovat se do despoty není nic složitého. Většina z nich působí na první pohled velmi mile, starostlivě až láskyplně. Ženy v nich...



