Článek
Podle vyšetřovatelů v době pádu stroj s největší pravděpodobností řídil autopilot, vrchní komisař australského úřadu pro bezpečnost dopravy Martin Dolan řekl podle AP: „Ohledně cesty nad Indickým oceánem jsme přesvědčeni, že letoun řídil autopilot, než mu došlo palivo.“ Truss dodal, že není jasné, od kdy autopilot řídil.
Nová oblast hledání trosek letadla společnosti Malaysia Airlines byla podle ministra stanovena na základě čerstvých analýz satelitních údajů o pohybu zmizelého letounu.
Pátrací letadla, lodě i miniponorka prohledaly rozsáhlou oblast Indického oceánu, ale žádné trosky neobjevily. Oblast hledání se několikrát přesouvala. Původně se pátralo více na jihu, protože tam satelity zachytily podezřelé objekty. Pak se na základě analýzy dat satelitu Inmarsat zajišťujícího mobilní komunikaci pro letadla hledání přesunulo více na sever.
Nyní se na základě nové analýzy týchž dat posunulo pátrání dál na jih. Ponorka nově prohledá 64 tisíc kilometrů čtverečných.
Experti se soustředí na oblast vzdálenou 1800 kilometrů od města Perth, uvedl Dolan. Oblast už dřív prozkoumávala letadla, podmořský průzkum tam však uskutečněn nebyl, protože se hledání soustředilo na severnější oblast, kde byly zachyceny zvukové signály. [celá zpráva]
Už dřív se objevila kritika, že při určování možné polohy trosek týmy využívající různá data nespolupracují.
Pátrání je obtížné, protože letoun zmizel z obrazovek radaru nad Thajským zálivem. Stroj současně přestal vysílat jakékoli signály, protože příslušná zařízení byla zřejmě záměrně odpojena. Fungovala jen komunikace se satelitem Inmarsat. Z jeho dat se ale dá určit jen pás, kde mohl letoun být při posledním kontaktu, kterýžto údaj se kombinuje s odhadovaným možným doletem vypočteným z množství paliva v nádržích.
Dolet je však značně ovlivněn výškou, ve které stroj letí, ve vyšší je menší odpor vzduchu, takže doletí dál. Boeing ale zřejmě zpočátku složitě manévroval v nižší letové hladině.