„V případě, že Slovensko svůj postoj neobhájí, Evropská komise předloží tento případ soudnímu dvoru v Lucemburku,“ potvrdil televizi Markíza mluvčí zastoupení Evropské komise na Slovensku Andrej Králik.

Zveřejňování procenta nabízených slovenských potravin je totiž z pohledu Evropské komise překážkou volného pohybu zboží. „Na základě toho začala Evropská komise právní řízení vůči Slovenské republice,“ dodal Králik.

Slováci kupují 62,5 procenta potravin vyrobených na Slovensku. Ve Francii je to přitom až 82 %, v Polsku 80 % a v České republice 71 procent. „Domnívám se, že šedesát dva a půl procenta je velmi dobré číslo vzhledem k chaosu, který momentálně vládne na evropském trhu v oblasti potravin,“ reagoval slovenský ministr zemědělství Ľubomír Jahnátek.

„Lidé nejdou cíleně po slovenských výrobcích, ale jdou svým způsobem s vědomím, že je potřeba kupovat domácí produkci,“ říká analytik obchodu Ľubomír Drahovský. „Žádná diskriminace importovaného zboží by neměla být. Na druhou stranu každý stát Evropské unie propaguje to, aby se co nejvíc kupovala domácí produkce,“ dodal Drahovský.

Systém označování původu potravin existuje i v České republice. Velké prodejny mají u vchodu napsán seznam zemí, ze kterých pochází největší procento zboží v prodejně. Slováci to řeší jinak, na cedulích u vchodu jsou jednotlivé typy potravin, například maso, a u nich pak procento tohoto druhů zboží, které v prodejně pochází ze Slovenska.