Operace se má uskutečnit v půlce roku 2014 a přijde asi na 30 miliónů dolarů. Zatím není určeno, do jakého přístavu se vrak odveze k sešrotování. O tom bude společnost Costa Crociere jednat s italskými úřady.

Dockwise Vanguard bude muset kvůli této náročné akci projít úpravami, aby se na ni obří loď dala naložit.

Dockwise Vanguard je největším plavidlem své kategorie, klasickou loď však moc nepřipomíná. Nemá příď ani záď nebo obvyklý trup.

Jde o velkou obdélníkovou plošinu o rozměrech 275 x 70 metrů, která má ve všech čtyřech rozích nástavby. Může se však částečně ponořit, což umožnují balastní nádrže, které se mohou plnit vodou. Vzhledem se svému unikátnímu tvaru, kdy nástavby jsou jen v rozích, může přepravovat i náklady delší nebo naopak širší, než je sama.

Vrak lodi Costa Concordia se minulý týden podařilo otočit do vodorovné polohy.

Vrak lodi Costa Concordia se v půlce září podařilo otočit do vodorovné polohy.

FOTO: Tony Gentile, Reuters

Až plošina připluje, měla by se ponořit. K vraku se poté připevní remorkéry a vypustí se voda z kesonů, které ho obklopují. Remorkéry následně vrak povlečou nad plošinu. Až bude ve správném místě, odpojí se. Vrak se upevní k plošině, ta vypustí balast u nádrží, vynoří se a bude moci vyplout.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Časosběrný záznam obracení vraku Costy Concordie

Zdroj: Reuters

Uzavře se tím jedna kapitola tragédie, která si vyžádala 32 lidských životů. Gigantická výletní loď se loni při plavbě po Středozemním moři přiblížila příliš blízko k pobřeží ostrova Giglio a narazila na útes, který ji rozpáral.