„ERT je příklad výjimečné neprůhlednosti a neuvěřitelné rozhazovačnosti. To teď končí,“ prohlásil mluvčí vlády Simos Kedikoglou.

„Jsme v šoku a naštvaní. Nemůžu akceptovat to, že v Řecku, kde je demokracie, nebude veřejné vysílání,“ řekla BBC Odin Linardatouová ze zahraniční redakce.

Propuštěno bude všech 2500 zaměstnanců. Dostanou odstupné a poté, co bude televize restrukturalizována, můžou požádat o práci v ní.

Rozhodnutí vlády vyvolalo pobouření nejen mezi zaměstnanci státní televize a rozhlasu, ale také u části veřejnosti. Ve středu před ústředím ERT v Aténách protestovaly tisíce lidí. Odbory aténských novinářů vyzvaly k 48hodinové protestní stávce.

Studio řecké veřejnoprávní televize ERT

Studio řecké veřejnoprávní televize ERT

FOTO: John Kolesidis, Reuters

Veřejnoprávní rozhlas v Řecku začal vysílat v roce 1938. Obyvatelé na provoz ERT, kterou tvoří tři televizní programy a několik celostátních i regionálních rozhlasových stanic, přispívají měsíčním poplatkem 4,30 euro (110 korun). Roční náklady na provoz ERT činily zhruba 300 miliónů eur (7,7 miliardy korun), uvedla ČTK.

Řecko zabředlo do dluhů a bankrot odvracelo mezinárodními půjčkami, jejichž podmínkami bylo zavedení výdajových škrtů a privatizace.