BBC se proto za tuto chybu v pátek veřejně omluvila a oznámila, že přerušuje svůj prestižní investigativní pořad Newsnight.

Podle agentury AP je BBC "nyní v krizi, protože vysílala tvrzení proti bývalému vysoce postavenému politikovi, které se ukázalo jako chybné". BBC o "nové kauze" referovala před týdnem, aniž přitom politika z dob bývalé premiérky Margaret Thatcherové konkrétně jmenovala. Internetem ale už koluje zpráva, že šlo o konzervativního člena Sněmovny lordů Alistaira McAlpinea.

Ten si také v pátek stěžoval, že spekulace poškozují jeho dobré jméno. Přitom údajná oběť svoje tvrzení odvolala. BBC se omluvila ale až poté, co McAlpineův advokát společnosti pohrozil soudní žalobou.

BBC se přitom stále nemůže úplně vzpamatovat z aféry kolem Savilea. Společnosti uškodilo, že její nejdůležitější zpravodajský pořad Newsnight měl loni v prosinci před dokončením reportáž o údajné Savileově pedofilii, ale vedení pořadu odvysílání náhle zrušilo.

Savile, který zemřel před rokem ve věku 84 let, patřil k nejznámějším televizním celebritám v Británii. Poté, co televize ITV začátkem října odvysílala pořad, v němž ho řada svědkyň obvinila ze sexuálního zneužívání, propukl skandál. Savile údajně zneužíval nezletilé desítky let v ateliérech BBC, ale i v nemocnicích a dětských domovech.