Schettino požádal vyšetřující soudkyni Valerii Montefoschiovou o slovo a pak se podle agentury APA hájil, že v osudnou noc učinil vše pro záchranu pasažérů. Agentura ANSA uvedla, že si Schettino počínal velmi bojovně vůči pozvaným expertům.

Obhájci obžalovaného předkládali dokumenty a údajné důkazy o jeho nevině. Za katastrofu podle nich může především spoluobviněný indonéský kormidelník Costy Concordie. Podle obhájců nerozuměl rozkazům kapitána, který jej žádal, aby kormidlo v osudnou chvíli stočil doleva, a odvrátil tak hrozící náraz lodi na skalisko u toskánského ostrova Giglio.

Schettino prý udílel příkazy v angličtině, ale Indonésan jim zjevně nerozuměl. Někteří členové posádky podle obhajoby neuměli italsky ani anglicky.

Video

Expirované video

Kapitán ztroskotané lodi Francesco Schettino přijíždí k soudu (Reuters)

Schettinova obhajoba rovněž kritizovala provozovatele luxusního parníku, společnost Costa Crociere. Šéf krizového řízení společnosti prý příliš dlouho otálel s oznámením nehody a s žádostí o vyslání tažných lodí.

Schettinovi obhájci předložili celkem 200 námitek k technickému posudku prokuratury ohledně vraku lodi.

Video

Záznam z černé skříňky potopené lodi Costa Concordia (Reuters)

Kapitánovi, který čelí obvinění z mnohonásobného zabití z nedbalosti, hrozí v případě odsouzení v očekávaném procesu mnoho let vězení kvůli odpovědnosti za smrt 32 obětí tragédie z letošního ledna. Na palubě luxusního výletního parníku bylo při jeho najetí na mělčinu 4200 pasažérů a členů posádky.
Soud nyní v předběžném líčení rozhodne o přesném znění obžaloby.