Hlavní obsah

Mezi čínskými muži získává na popularitě líčení

Čínský trh s pánskou kosmetikou zažívá prudký nárůst. Stále více Číňanů totiž propadá kouzlu líčení, které propagují tamní blogeři. Jedním z nich je čtyřiadvacetiletý student Ťiang Čcheng, jenž tvrdí, že se mu díky korektoru vrátila sebedůvěra, píše agentura AFP.

Foto: Profimedia.cz

Ťiang Čcheng zcela propadl kouzlu líčení.

Článek

„Zjistil jsem, že nanášet make-up je velmi snadné,” usmívá se a jemně si nanáší na tvář podkladový krém. A vysvětluje, že muži mají vlastní způsob, jak používat líčidla, který není jen pouhým napodobením dámského líčení. „Kdyby dívka použila mé líčidlo, určitě by nedosáhla žádoucího účinku,” řekl agentuře AFP.

Každý víkend ve svém pohodlném studiu v Pekingu tráví hodiny před svým chytrým mobilním telefonem a zkouší poslední novinky krémů a líčidel pro stovky fanoušků, kteří se na něj dívají v přímém přenosu.

„Tato barva není moc výrazná, můžete ji nosit dokonce v konzervativním prostředí,” vysvětluje Ťiang Čcheng fanouškům, kteří si make-up mohou koupit hned přes internet.

Tito blogeři, experti na krásu, kteří bourají hranice mezi zábavou a internetovým obchodem, jsou ternem pro obří čínské internetové obchody. Tyto skupiny podporují videoprezentace, během nichž si zájemci mohou objednat vybrané zboží.

Foto: Profimedia.cz

Lan Chao-i se připravuje na jedno ze svých videí.

V sázce je hodně: čínský trh s pánskou kosmetikou, kterou propagují známí zpěváci a herci a v němž dominují zahraniční značky, by měl podle Euromonitoru v nadcházejících pěti letech vzrůst o 15,2 procenta. Globální trh by měl za stejné období vykázat podle odhadů růst o 11 procent.

Tito mladí blogeři, kteří mají na internetu velké množství přátel, jsou rovněž hýčkáni zahraničními značkami.

Sedmadvacetiletý Lan Chao-i, známý pod pseudonymem Lan Pulan, šíří na internetu pečlivě připravená videa, v nichž dává rady svým 1,4 miliónům stoupenců. Sám ujišťuje, že měsíčně vydá za zkrášlující produkty 10 tisíc jüanů (skoro 33 tisíc korun).

Tváře jako malované, bez vousů, jemné rysy a křehká postava těchto hvězd, které jsou sotva dospělé, zaplavily čínský zábavní průmysl do té míry, že se staly pro část mládeže vzorem krásy a mužnosti. „Vidíme v médiích stále více nalíčených mužů. Přirozeně se stali vzorem hodným napodobení,” říká Lan Chao-i.

Setkávají se s předsudky

Nová tendence zdomácněla v kosmopolitních metropolích, ale předsudky mají tuhý život. „Dostávám otázky typu 'Proč by se měl muž líčit?' ” povzdechne si Lan a svěřuje se, že ho kromě jiného už označili za zženštilého.

Ťiang Čcheng zase přiznává, že má strach, že se mu rodiče vysmějí. „Nemáme stejné představy o životě. Nejsou schopni přijmout fakt, že se muž denně líčí,” stěžuje si.

Foto: Profimedia.cz

Lan Chao-i představuje svým divákům kosmetický produkt.

Reklama

Výběr článků

Načítám