Ke zřízení krabiček na mobily inspirovala majitele podniků Brada Williamse jedna matka, která během návštěvy restaurace neustále koukala do mobilu a svých dvou dětí si nevšímala.

„Začal jsem přemýšlet, jak lidi ‚odpojit‘, aby zase komunikovali a aby si dali oddech od technologií,“ citoval Williamse web ABC News. „Dělám tohle 25 let a za tu dobu jsem viděl, jak se zákazníci posunuli od trávení kvalitního času a vzájemné konverzace k zírání do telefonů během celého jídla,“ řekl podnikatel.

Kdo mobil nechá v krabičce po celou dobu, dostane zmrzlinu

Kdo mobil nechá v krabičce po celou dobu, dostane zmrzlinu

FOTO: Chick-fil-A

Doma už dávno zavedl pravidlo, že telefon k rodinné večeři nepatří a u jeho dětí to bez problému funguje. Rozhodl se proto, že stejný koncept zavede i ve svých dvou restauracích.

S umísťováním krabiček nadepsaných „Rodinná výzva“ začal v polovině ledna. Jeho nápad se začal rychle šířit a nyní je asi 10 000 podobných zařízení ve 200 restauracích řetězce. A slaví úspěchy.

„Některé rodiny to napoprvé nezvládnou, ale pak přijdou a zkusí to znova. Jsou dokonce lidé, kteří se ptají, jestli by si nemohli vzít krabičku domů! Je to skoro jako kdybychom vytvářeli zóny bez mobilních telefonů. Lidé se spolu více baví. Je těžké přijít s rodinou a odolat této výzvě,“ dodal Williams.