Co všechno obnáší vaše pozice?

Režii Českého lva má na starosti Michael Čech, který má s podobnými přenosy velké zkušenosti. Já jsem v pozici kreativního zástupce ČFTA, který do toho jen kafrá. Probíráme spolu od léta celou podobu večera od toho, jak nominace seřadit za sebou, aby večer dobře plynul a gradoval, přes znělky, obrazové předěly až po podobu a proměny scény. Je to práce zajímavá, při které se také leccos přiučím z televizní kuchyně.

Je větší adrenalin režírovat jeden večer přímého přenosu, nebo film?

Sám jsem režíroval jen dva přímé přenosy a to Cimrmanovské přenosy do kin. Musím říci, že to je úplně jiný druh řemesla, při kterém můžete jen celou akci připravit a pak se modlit, jak to dopadne. Není tam možnost říci stop a něco opravit. Je to obrovský stres, ale také adrenalin.

Co je při režii Lvů, či obecně přímého přenosu nejnáročnější?

Postavit celý večer tak, aby bavil ty, co sedí v sále, a zároveň i diváky u obrazovek, což je někdy těžší, než byste řekli. Živý zážitek je jiný než ten zprostředkovaný. Už jen proto, že divák v sále má větší trpělivost a může si vybírat, kam se podívá, televizní divák si vybírat nemůže, to za něj musí dělat kamery, zato může kdykoli přepnout na jiný kanál, když se začne nudit.

Michael Čech loni prohlásil, že komplikovanější prostor než Rudolfinum pro daný typ pořadu člověk snad nenajde. Souhlasíte?

Ano, Rudolfinum je akusticky složitý prostor, ideální pro živou hudbu, ale nevhodný pro mluvení do mikrofonu. To jsme snad už loni technicky vyřešili. Snad ještě větší problém je hloubka jeviště. Je tam mělké, že by vystupující působili, že jsou ‚nalepeni‘ na pozadí, což nevypadá na obrazovce dobře. I přes tyto komplikace je Rudolfinum pro udílení cen filmové akademie důstojný prostor, jakých v hlavním městě mnoho nenajdete. Michael Čech proto musel vymyslet záchranné řešení - hluboký prostor za postavami promítá na ledkové stěny.

Český lev je svátek českého filmu - váš film Tři bratři loni posbíral několik cen - kdy se můžeme těšit na váš příští film?

Rád bych začal natáčet další film v létě. Je podle tátovy knížky Po strništi bos a vypráví o jeho dětství, které strávil za války na venkově.