Hlavní obsah

Inkarnace je jiné vymítání, dušují se tvůrci

Právo, Věra Míšková

Vymítání ďábla je zřejmě už trochu nuda, ale pro filmaře pořád přitažlivé. Nejspíš proto tvůrci nového hororu Inkarnace, scenárista Ronnie Christensen a režisér Brad Payton, trvají na tom, že to jejich vymítání je docela, ale docela jiné. Však mu také říkají – velmi objevně – vypuzování.

Foto: Cinemart

Aaron Eckhart – tak trochu jiný vymítač.

Článek

Rozdíl je v tom, že zatímco běžní církevní vymítači zbavují posedlého člověka zla jaksi zvenčí, hrdina Inkarnace Seth (Aaron Eckhart) není kněz, ale invalida na vozíčku, který se umí nabourat lidem do mozků a tam s ďáblem bojovat.

Rovněž jeho motivace je poněkud jiná než obvykle – nejde mu primárně o pomoc posedlému bližnímu, ale sám potřebuje nalézt v postiženém mozku jistou bestii a zbavit se jí. Jenže ať leze do té či oné hlavy, pořád ji nenachází. Naděje svitne v jedenáctiletém posedlém chlapci, jehož úvodní vyšetření skýtají šanci, jaká tu ještě nebyla.

Dál už se vše děje podle daného schématu. Dlouho se nedaří, Seth i chlapec moc hezky trpí až na hranici smrti, diváci jsou překvapováni lekavými scénkami i tím, jak děsivě se film bere vážně a jak bezostyšně využívá všechny známé vymoženosti.

Filmové, které objevili už tvůrci před Inkarnací – od Vymítače ďábla k odvozeným hororům. A také ty, které poskytují současné technologie plné kabelů, počítačů a slov, kterým není třeba rozumět. Ta používají především Sethovi asistenti, až komicky vystrašení z představy, že by to počínání mohlo jejich šéfa zahubit, a urputně odhodlaní tomu za každou cenu zabránit.

Proti gustu žádný dišputát, kdo si ve vymítání libuje, nejspíš odchylku od schématu ocení. A měl by Inkarnaci vidět, protože je docela možné, že startuje novou éru práce s ďáblem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám