Album melancholické kapely bylo proto velmi očekáváno. K názvu Waiting Room řekl hráč na klávesy David Boulter: „Podle mě je ideální žít život naplno a posouvat se stále někam dál. Skutečnost však s sebou nese hodně nejrůznějšího čekání. Oba (já i zpěvák Stuart Staples) jsme zažili ve vztahu k rodičům situace, kdy je člověk ponechán svému osudu, ať už fyzicky nebo psychicky. A místo toho, aby žil, čeká, až se odtamtud dostane. A myslím, že právě to utvářelo řadu témat na tomto albu.“

Nové album je ale taky reakcí na dnešní dobu, dodává Boulter: „Jsme ve věku, kdy je minulost obrovská a budoucnost se před námi smršťuje. A na přítomnost čas nezbývá.“ Sám si ovšem moderní technologie pochvaluje, protože žije v Čechách. „Pochybuji, že bychom mohli takhle pracovat ve světě, jaký byl před 20 lety. Díky internetu je všechno okamžitě dostupné. Musíme se však propojovat i ve skutečnosti. Zajít do obchodu pro mléko. Sejít se v jedné místnosti a něco zahrát. A snažit se dostat vždycky někam dál, ať už vám život přinese cokoli.“

Deska také ukazuje, jak významnou roli hrají v tvorbě kapely multimédia. Každou ze skladeb doprovází krátký film a na některé koncerty berou videoprojekce, které ale v Praze k vidění nebudou

Multimediálním projektům se skupina věnovala i během posledních třech let. Ve vlámském Fields Muzeu první světové války v Ypres vytvořili zvukový doprovod ke stálé expozici, složili také hudbu k filmům francouzské režisérky Claire Denis i doprovod k přehlídkám značky Louis Vuitton. David Boulter loni složil hudbu k filmům Full Contact režiséra Davida Verbeeka a Five Nights In Maine Maris Curranové.