RECENZE: Bum Bum. Bang Bang. Expendables 3 je pitomina na třetí

Už potřetí Sylvester Stallone přichází s Expendables - Postradatelnými. Filmem, který je už opravdu postradatelný. Nabízí spoustu drsných keců, poplácávání po zádech, sentimentality a střílení.

Upoutávka na film Expendables - Postradatelní 3Video: Bontontonfilm CZ

Ve třetím díle dali dohromady tu největší partu akčních filmových důchodců, jakou si lze představit. Jsou tu všichni – Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Mel Gibson, Harrison Ford, Dolph Lungren. K nim se připojili ještě Jason Statham, Wesley Snipes, Randy Couture, Antonio Banderas a pár neznámých mladých herců.

Celou partu ohrožuje zlotřilý obchodník se zbraněmi Conrad Stonebanks, jejich bývalý kolega. CIA požádá Barneyho Rosse (Stallone), aby se ho vypravil najít a doručil ho k soudu do Haagu. Dobrák Ross však doporučí svému týmu, ať jde radši na odpočinek a žije, dokud to jde. Místo toho chce misi vyřídit sám s partou mladých šílenců, kteří nemají co ztratit, ale ukáže se, že na to nemají. Situaci musejí opět zachránit veteráni – Schwarzenegger, Ford a Stallone.

Wesley Snipes ve filmu Expendables 3

Letí do nesmyslné země „Azmenistán“ a tam rozpoutají menší válku s auty, motorkami, vrtulníky, tanky a tak dále. Ačkoliv herců a zbraní je v Expendables postupně stále více, úměrně tomu ubývá nápadů. Ani v rámci akčního žánru nenabízí „trojka“ žádnou novátorskou myšlenku. Akce je samozřejmě obludně přehnaná a ani jeden z dvaceti hodných není zabit, přestože čelí obrovské přesile. Navíc chybí humor, který v předchozích dílech přece jen byl.

Antonio Banderas

Scénář, sbírka klišé, připomíná ze všeho nejvíc zastaralý komiks. Každého nového člena jedou vyzvednout do nového města a vždy má jednu superschopnost. Závěrečný souboj se superpadouchem pak musí proběhnout tak, že odhodí zbraně a začnou se prát.

Film stojí a padá s nostalgií po osmdesátých letech, kterou buď chcete, nebo odmítáte. Jestliže první díl Expendables byl odvarem z Komanda a podobných filmů, tentokrát už jde o odvar z odvaru, o pitomost na třetí. Těžko si představit, že by série ještě nějak mohla pokračovat bez totálního zesměšnění, jenže Stallone už ohlásil čtyřku! No potěš koště.

Celkové hodnocení: 55 %