Článek
Hned úvodní Money On My Mind jej zastihuje v dobrém pěveckém rozpoložení. Krása té písničky je v hlasových skocích, které přinesou v refrénu zcela jiný výraz než ve sloce, přitom jde jenom o popěvek, žádnou promyšlenou nebo rafinovanou linku. Je v ní dávka rádiového popu i r’n’b, tedy povšechně funkční mix.
Chytlavé refrény a nebanální texty, byť na téma lásky a vztahu, jsou i v písničkách I’m Not The Only One nebo Stay With Me, náladou silná, místy až aranžérsky epická je Like I Can, další skladba, která charakterizuje Smitha jako výborného zpěváka.
Emocionálně vypjaté pěvecké i hudební momenty jsou na albu samozřejmě také, protože Smith je prototyp takového zpěváka. Jde o hladivými zvuky akustické kytary taženou Leave Your Lover, podobně pojatou Good Thing nebo v duchu r’n’b vedenou Life Support, jež se postupně rozvíjí a svou stavbou a atmosférou připomíná silné momenty v kariéře Prince.
V ní, stejně tak v mnoha dalších písničkách, Smith vystavuje svou největší zbraň, tedy hlas. Mění barvy, pohrává si s jeho dynamikou, poskakuje od nižších poloh k vysokým a patřičně náročným, přitom tak činí přirozeně.
Nahrál debutové album, které jej představuje v plné šíři uměleckého záběru. V podstatě udělal na startu kariéry to nejlepší, co mohl. Mimo jiné tak zavdal důvod těšit se na další desku.
Sam Smith: In The Lonely Hour |
---|
Universal Music, 46:50 |