Článek
Holografický Michael se nejprve objevil sedící na trůně a pak tančil společně s živými tanečníky na píseň Slave to the Rhythm. Ta vyšla nedávno na albu starších nahrávek Xscape, které Jackson vydat nechtěl, ale producenti je vydolovali z archívu a částečně ještě přepracovali.
Už samotné vydání písní, které perfekcionista Jackson za svého života nedovolil, je vnímáno jako kontroverzní nápad. Používání obrazu mrtvého zpěváka jde ještě dále a vyvolává smíšené pocity.
Jackson pracoval na Slave to the Rhythm v roce 1991, tedy v době alba Dangerous. V televizi ale zazněla verze nedávno upravená skupinou producentů (L. A. Reid, Timbaland, Babyface).
Stejný osud potkalo celé album Xscape. Obsahuje osm tracků, ale jen v limitované deluxe edici najdete i všechny nahrávky v původním znění tak, jak je sám Michael Jackson zanechal ve studiu. V převážné většině jde přitom o docela dobré popové písně, které fungují i bez přidaných efektů.
Holografickou show zažalovaly hned dvě firmy, které se zabývají hologramy, jedna z nich podobně „oživila” Tupaca Shakura na festivale Coachella v roce 2012. Zatím ale soud jejich námitky odmítl, neměly totiž důkazy, že někdo využil právě jejich patent.