Hlavní obsah

RECENZE: Mighty Oaks postupně ztrácejí nápady i energii

Právo, Jaroslav Špulák

Mighty Oaks je mezinárodní hudební trio, které se usadilo v Berlíně a odtud podniká klubové ataky do okolního světa. Děje se tak především proto, že se na trhu aktuálně objevilo jeho debutové album Howl.

Foto: Universal Music

Mighty Oaks vznikli v roce 2010.

Článek

Mighty Oaks tvoří Američan Ian Hooper, Brit Craig Saunders a Ital Claudio Donzelli. Skládají, hrají a zpívají spolu od roku 2010 a jejich doménou je rámec takzvaného indiefolku.

V jejich hudbě je nosný písničkářský základ, přesně takový, jak ho známe od slavných amerických es stylu šedesátých let. Je v něm ale rovněž řádná dávka interpretační svobody, jež nechává trojici dotýkat se se svými ryze melodickými písněmi až popových vrátek. Seven Days, Brother nebo Back To You jsou písničky, které by se nesporně dobře vyjímaly vedle těch, jež jsou psány s cílem být součástí vysílání komerčních rádiových stanic.

Foto: Universal Music

Obal debutového alba kapely.

Problém alba je, že výše uvedené skladby jsou na jeho začátku. S těmi dalšími totiž ztrácí kouzlo a přitažlivost. Písničky se rozplývají do poměrně nezajímavých útvarů, snadno zaměnitelných a bez jakkoli svůdných aranžérských a autorských motivů. A vytrácí se i energie, kterou trojice na začátku alba disponovala.

Jestliže tedy měla kolekce Howl dobrý start, její finále je sotva průměrné.

Mighty Oaks: Howl
Universal Music, 40:38

Celkové hodnocení: 50%

Reklama

Výběr článků

Načítám