Hugh Laurie, známý televizním divákům především rolí svéhlavého Dr. House, se na svých prvních koncertech v Česku přestavil jako přesvědčivý zpěvák a zručný i pocitový pianista. A také jako znalec historie hudby, kterou hraje.

Před skladbou I Hate Man Like You připomněl důležitost ragtimeového a „pre-jazzového“ pianisty „Jelly Roll“ Mortona, při You Donʼt Know My Mind vzpomněl bluesového a folkového psance Leadbellyho. Celou dramaturgii vystoupení vystavěl zasvěceně, s vědomím, že při rockʼnʼrollové klasice You Never Can Tell z repertoáru Chucka Berryho se prostě musí gradovat a trsat v uličkách.

Laurie nenechal zahálet ani herecký talent. Tango Kiss Of Fire, duet i taneček se zpěvačkou Gaby Moreno, proměnil v malou hereckou etudu. Stejně jako přípitek whisky maskovanou za jablečný džus, v pátek pojatý jako oslava stého koncertu turné, v sobotu „jen tak“.

Herec Hugh Laurie vystoupil v pátek se svou bluesovou kapelou v Kongresovém centru.

Herec Hugh Laurie vystoupil v pátek se svou bluesovou kapelou v Kongresovém centru.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Superlativy zaslouží také s gustem hrající The Copper Bottom Band, vždyť v měm figurují střelci jako kontrabasista David Piltch, známý spoluprácí s Billem Frisellem, Madeleine Peyroux či Ramblinʼ Jackem Elliottem. Dostatek prostoru zaslouženě připadl zpěvačkám. Američanka „Sister“ Jean McClain (jako sólistka zpívá soul pod pseudonymem Pepper MaShay) se nezalekla srovnání s legendární Bessie Smith a procítěně podala Send Me To The ʼLectric Chair. Zmíněná guatemalská písničkářka Gaby Moreno se stylově blýskla v bluesovém šlágru z 30. let The Weed Smokerʼs Dream.

Můžeme pochybovat, zda by jiný, stejně kvalitní interpret standardů bez herecké minulosti dokázal dvakrát po sobě vyprodat Kongresové centrum. Většinu diváků asi přilákal spíše známý obličej Dr. House než bluesové a popové retro. Jenže to vůbec nevadí.

Hugh Laurie prokázal um i vytříbený vkus a jeho koncerty posloužily také jako mimořádně zábavná osvěta.

Celkové hodnocení: 75%